Tett am-top ?

Har ei am-top utvendig pumpe. Hvis denne fungerer optimalt, da burde jeg vel ikke ha et lag me brunt algepulver på overflata? Er det ikke sånt pumpa skal supe til seg og fjerne? Bør jeg bytte slanger? Eller filterdotten på enden av innsuget?
Brunt algepulver?? Har jeg aldri hørt om. Er det proteinhinne du har?

Filteret suger inn vann langt nede i karet, det renser ikke overflaten. Skal du ha renset den, så må du skumme den, enten manuelt (med en kopp e.l.) eller få deg en skummer.

Men det beste er nok å finne årsaken til at denne hinnen danner seg, og sørge for at det ikke skjer.
Kampfisk
Brunt algepulver?? Har jeg aldri hørt om. Er det proteinhinne du har? Filteret suger inn vann langt nede i karet, det renser ikke overflaten. Skal du ha renset den, så må du skumme den, enten manuelt (med en kopp e.l.) eller få deg en skummer. Men det beste er nok å finne årsaken til at denne hinnen danner seg, og sørge for at det ikke skjer.


Stikker du hånda i vannet blir du helt brunprikkete, ligger i overflaten. Renset slangene nå, og hevet innsuget litt. Mulig jeg er rar, men det ser allerede ut til at fiskene ble "gladere". Kanskje vannet ble bedre så kjapt?
Hvordan skummer du med en kopp?-.^
Jeg gjetter på at du bruker mindre tid på å lære det hvis du prøver selv, enn om jeg skal sitte her og bruke tid på å skrive og du skal sitte der og bruke tid på å lese. Det er ikke så mange måter å gjøre det på, så jeg tror du finner ganske kjapt ut av det hvis du bare prøver.
Kampfisk
Jeg gjetter på at du bruker mindre tid på å lære det hvis du prøver selv, enn om jeg skal sitte her og bruke tid på å skrive og du skal sitte der og bruke tid på å lese. Det er ikke så mange måter å gjøre det på, så jeg tror du finner ganske kjapt ut av det hvis du bare prøver. ;)


Det ble vel konklusjonen min og. Måtte bare komme igang
Er over snittet interresert i tekniske duppeditter, så det var slett ikke noe problem Men takk for at du tok deg tid til å svare!
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap