Co2 reaktor

Vurderer å prøve Co2 i mitt Akvastabil 200L, for å få mer fart på planteveksten. Har sett litt på Aqua medic C02 system. Det jeg lurer på i den forbindelse er om det er noen som har prøvd Aqua medic passiv Co2 reaktor? Får man tilstrekkelig oppløsning av Co2 med en passiv reaktor kontra en aktiv? Kan den feks. plasseres under inntaksrør til utvendig filter slik at Co2 boblene går gjennom filteret for så å bli ført ut i akvariet? Håper noen kan komme med innspill.
Er det ingen som har innspill i denne tråden? Synsing er også lov he he.
Altså, jeg kjører DIY CO2 ut igjennom pumpa (utvendig) og det fungerer. Men bedre med annen løsning, boblende blir egentlig ganske store.
Bruker du da noen form for reaktor eller bare slange siden du sier boblene blir ganske store?
Jeg bruker en keramisk difusor fra Aquatic nature på et DIY anlegg. Boblene blir veldig små og sendes rundt med strømmen. Jeg har utblåsning fra pumpa skrått ned langs bakglasset og har plassert difusoren rett under. Da blir CO2 boblenne fanget i strømmen langs bakveggen. Prøvde også og la mikroboblene bli sugd inn i filteret men da hadde de en tendens til å komme ut i større bobler med tilhørende lydefekter (Luft i pumpa lyder). Verdimessig har jeg ikke opplevd forskjell på de to løsningene.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap