Noen som kan beskrive normal støynivå eheim 2080?

Jeg handlet en eheim 2080 på fredag og syntes den støyer mer enn jeg forventet. Før jeg isolerte alle veggene inne i skapet og satt filteret på skumgummi hørte jeg den dure inn på soverommet som er 10m unna og var direkte plagsomt i stua der den står. Har kontaktet forhandleren, men det er ikke lett å forklare støynivået pr telefon heller. Er ikke bare å ta den med der jeg kjøpte den heller da det er 10 mil unna og er jo da redd for filterbakteriene skal gå føyka.
Min bråkte mer enn jeg likte da den sto inni akvarieskapet i stua. Det durte i gulvet, og det kan godt hende jeg hørte det helt inn på soverommet (4 meter unna) også. During forplanter seg nå engang lett over lange avstander.

Jeg satte den oppå en tommetykk isoporplate, og siden har det ikke vært noe problem. Mulig skumgummien din er for tynn/myk? Pass også på at slangene ikke ligger hardt mot et skap e.l., da går vibrasjonene fra slangene til skapet, og skapet vil fungere som høyttaler.

Men hvis den fortsatt er plagsom etter at du isolerer den godt fra underlaget, tror jeg du skal kjøre de 10 milene og bytte. Fluval FX5 er visstnok stillere, hører jeg folk si?
Jeg har et Eheim 2080, og jeg synes det støyer svært lite. Når jeg legger øret ned til filteret hører jeg kun en svak dur. Mitt filter står i en stor entré, og er ikke til sjenanse i det hele tatt.

Edit; filteret mitt står fritt på gulvet.




Eg har Eheim Pro 3 2080 og Fluval FX5 stående ved siden av hverandre på gulvet. Eheimen er "helt" lydløs, mens Fluvalen bråker litt.
Under har jeg 3cm biltema bilpanser isolasjon som er ganske fast og en 2cm myk skumgummi plate. Skal prøve å legge litt skumgummi rundt slangene.
Byttet forresten fra en eheim 2075 og den var helt stille uten noe form for isolering..
Kan det være at den må "gå seg til" på noe måte? har ristet og ordnet så jeg tror at all luft er ute iallefall.
Donald
Eg har Eheim Pro 3 2080 og Fluval FX5 stående ved siden av hverandre på gulvet. Eheimen er "helt" lydløs, mens Fluvalen bråker litt.


jeg har det samme som deg,men til meg er det motsatt.fluvalen er roligere.
kan det ikke ha noe med innmaten og gjøre om det støyer.
Tilfeldig bekjentskap
© Trond Gimre
Reklame for plussmedlemskap