Utvendig pumpe hvilken?

Hei.
Har tenkt å kjøpe utvendig filter til 250Litern og lure på dei to her.



Filteret er litt lite men det blir gående med ett blåmatte filter i tillegg, siden filteret blir stående atmed akvariet så var denne designen ikkje så verst å sjå på derfor har eg sett på Eheim sine produkt.
Men om noen har noen bedre tips setter eg stor pris på det.
Har valgt dei to der siden lommeboka er kraftig redusert, 1500kr er det eg kan gi for ett filter.
Du har ikke vurdert Eheim Classic serien da, da får du mye filter for pengene. Mangler den enkle frakoblingen som 207x modellene har men man renser jo slike filtre bare 1-2 ganger i året så det er ikke så mye stress egentlig.

Disse er ikke verdens fineste, lurte selv inn en slik i stuen og nå er konemor blitt vandt til det og bryr seg ikke om en "bøtte" ved siden av sofaen lengre.

Eller Fluval 305....Har ett i 240 liter,s kar
liker disse fordi de er utrolig stille gående,lett og skifte til forskjellige typer filter media
selv starter,slanger og fester klikkes rett på ....trur det ligger innenfor prisen din også
Hei.Hva med et am-top 3338.Jeg er veldig godt fornøyd med dette,helt stillegående,lett å rengjøre og til en bra pris.
1098,- tror jeg på akvariekjellern og på aquamanias.
Takker for gode tips, har sett litt på Eheim Classic serien men slo det fra meg da det ikkje følgte med filtermedie, men ser nå at med filtermedie er det jo samme prisen så det er jo en mulighet det også.
jeg har kommet til og gått for

Eheim PRO 3 2071 Komplett m/ Filtermatr.ikke att jeg har så mye peiling,men mener site teknologi er bedre enn de gamle,og Eheim har vel forandret seg til det bedre,med nyere filtre.
Larsern
jeg har kommet til og gått for Eheim PRO 3 2071 Komplett m/ Filtermatr.ikke att jeg har så mye peiling,men mener site teknologi er bedre enn de gamle,og Eheim har vel forandret seg til det bedre,med nyere filtre.


Er ikke store forskjellen, men de har kommet med nytt design og forfilter som skal enkle rengjøringen.

Jeg har Eheim 2224, 2028, Eheim ecco og 2073 og i bunn og grunn fungerer dem på samme måte. Uansett så er jeg strålende fornøyd med disse, selv om det var en lekasje på 2073` en grunnet en produksjonsfeil i pumpehuset. Men fikk nytt uten problemer, så da er alt fryd og gammen.

Mulig jeg er trangsynt, men ville aldrig vurdert noe annet en Eheim utvendig filtre :p

Rune 160L
Takker for gode tips, har sett litt på Eheim Classic serien men slo det fra meg da det ikkje følgte med filtermedie, men ser nå at med filtermedie er det jo samme prisen så det er jo en mulighet det også.


Jeg har fylt mine Eheim Classic med synkende bioballer fra Unimati fra Danmark. Synes det fungerer bra i tillegg til de innvendige HMF filterne.
Rune 160L
Hei. Har tenkt å kjøpe utvendig filter til 250Litern og lure på dei to her. [URLBLOCK1] [URLBLOCK2] Filteret er litt lite men det blir gående med ett blåmatte filter i tillegg, siden filteret blir stående atmed akvariet så var denne designen ikkje så verst å sjå på derfor har eg sett på Eheim sine produkt. Men om noen har noen bedre tips setter eg stor pris på det. Har valgt dei to der siden lommeboka er kraftig redusert, 1500kr er det eg kan gi for ett filter.


Av personlige erfaringer synes jeg å handle et utvendig filter som er akkurat på grensen til å være for svak en dårlig ide. Kjører i min 270 liter en eheim 2075 å synes dette er helt greit. Kjører discus i det akvariet, men bedre å ha litt for mye kapasitet enn for lite eller akkurat. Vil ikke anbefale noe mindre enn Eheim 2073.
Det er da min mening, sikker noen som har andre erfaringer.

http://webzoo.net/default.pl?showProduct=2418&pageId=561
http://webzoo.net/default.pl?showProduct=2419&pageId=561

Så kan du heller droppe ekstra filteret
Takker for gode råd og ideer.
Nå er ikke lommeboka så feit at det gjør noe, det blir nok å gå for Eheim 2224.
Så når det kommer flere penger så kan eg bare sette dette filteret i 96Litern og oppgradere filteret i 250L til noe større.
Tilfeldig bekjentskap
© Atle Rønning
Reklame for plussmedlemskap