Pumpe til 350l?

Hei!
Som helt ny akvarist trenger jeg litt råd.

Vi kjøpte for 1 mnd siden et 240L Juwel akvarium som nå er innkjørt. I dag røsket vi likegodt med oss et 350L hjørneakvarium hvor jeg ønsker å lage ett Malawi akvarium.

SÅ! Jeg ønsker egentlig ikke å ha noe pumpe innvendig da det stjeler plass for "planen" min

Spørsmålet mitt er da: Holder det KUN med en utvendig pumpe?

Takk på forhånd fra en som er helt grønn på pumper
Plussmedlem
Utvendig filter har stort sett bedre kapasitet (større volum)og er derved bedre egnet enn et innvendig filter.
Litt morsomt egentlig at du skal ha et Trigon350 med malawi og spør om råd til dette. Tappet nemlig ned et Trigon350 malawi som ble solgt til Ålesund her i senhøstes. Det var et tungt belastet kar med mye fisk. Filteret der var et AmTop3338 som fungerte utmerket i dette karet... Dette filteret passer inni skapet og er ikke av de dyreste. Enkle og driftssikre.....
Jeg har en 300 liter og jeg har en eheim 2075 tror jeg den het. Funker som bare pokker og renser max 1250 liter i timen!
Tusen millioner takk for svar!! Så det vil si at jeg ikke trenger både innvendig og utvendig? Er jo så sabla stygt det innvendige filteret og kvaliteten har jeg hørt er elendig...

Så med en utvendig pumpe og noen luftslanger innimellom steinene er jeg godt på vei?
Hei.Jeg har også et trigon 350 og bruker am-top 3338 i tilegg til hjørnefilteret.
Jeg har valgt å bruke hjørnefilteret også for man får selvsagt bedre rensing med 2 og mer strøm noe de fleste malawi setter pris på.Skulle det skje noe med det ene så er det andre fortsatt i drift.Man kan da også rense det ene mens det andre går.Mindre belastning på hvert. Synd det krasjer med byggingen inni karet da
Kvaliteten er IKKE elendig.
Ehem professionell 3e 2075 er en drit bra pumpe. Du kan velge hvor mye den skal filtrere, den har noen kuler som er mot høy nitrat, den renser max 1250 liter i timen og det er en utvindig pumpe. Den er bare ganske dyr så du kan komme opp i 3000 kr. Men det er vert det.
Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap