Aqua medic ph computer

Hei.

Har nettopp fått den, men skjønner ikke helt anvisningen.

Sitat
B. A new probe or one which has been dry for a longer period must lay in water for at least 24 hours.

Noen som har en slik? Skal den være 24 timer i vanlig vann, så skylles i destilert vann.
Etter dette kan kalibrering starte?

Litt forvirra hær
Jeg har et annet merke, men er sikkert samme opplegg. på bunn av min "probe" var det en liten beholder med vann i når jeg kjøpte den. Hvis proben hadde vært tørr, måtte den nok stått i vann et døgn før man setter den i kalibrerings væske og kalibrerer den. Jeg kalibrerte min med en gang da den var våt når jeg fikk den.

Er ikke værre enn at man lar den stå i et glass med springvann over natten og kalibrerer i morgen.

Husk bare på at temperaturen på kalibreringsvesken skal ha samme temperatur som det du har i akvariet. Jeg bruker et suppetallerken med varmt vann og lar den lille
plastbeholderen med kalibreringsveske varme seg opp til akvarievanntemperatur i denne.

Geir Kristiansen
Er ikke værre enn at man lar den stå i et glass med springvann over natten og kalibrerer i morgen. Husk bare på at temperaturen på kalibreringsvesken skal ha samme temperatur som det du har i akvariet. Jeg bruker et suppetallerken med varmt vann og lar den lille plastbeholderen med kalibreringsveske varme seg opp til akvarievanntemperatur i denne.

Ok takk.
Må si jeg skjønner lite av styringen på magnetventilen.
Kan denne brukes til å tilføre co2 til plantene, eller bruke den kun co2 når den skal regulere ph?
Huff frustrert, lurer på om det fungerer som det skal.

Fulgte dette til punkt å prikke, men npr jeg trykket dem to knappene samtidig for å kablirere. Laget den en lyd blinket tre ganger, så stod det ph 7.00 på den.
Denne prosessen skulle ta 30 sek. Så lurer på om jeg ikke fikk det til.
Prøvde mange ganger.
Vesken hadde samme temperatur som akvariet.

1. Clean the pH probe in distilled water.
2. Place the probe in the pH 7 calibrating fluid.
3. Press the Prog/Enter button and the Cal 7 button simultaneously – the display is flashing and is set to pH 7.00.
4. After 30 seconds, the calibration is completed and the indicator stops flashing. The
pH value of the calibration fluid is shown.
NOTE: Pay attention to the temperature. If necessary, measure the temperature of
the calibration fluid.
Nå er jeg enda mer i tvil om jeg gjorde kalibreringen rett.
Har sammenlignet målingene med en tetra vann test.

Har lagt ved bilder. Håper noen kan se på bildene.
Hei.

Fikk du svar på dette du eller har du fortsatt problemer med å kalibrere PH-komputeren?

Jeg har selv det samme sett med magnetventil så om du fortsatt skulle ha problemer med dette så må du bare si fra

Mvh,

Jan Tore
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap