Innvendig pumpe til 283 liter

Noen som kan komme med tips til innvendig pumpe til en 283 liter? Evt må jeg kanskje ha 2?
Har to Fluval 4+ liggende, er en eller 2 av disse nok til å rense karet?
Fluval 4+ er alt for lite til et så stort kar, jeg hadde en sånn i 63 liter og var ikke fornøyd med jobben den gjorde der engang
Jeg tror nesten man må ha utvendig filter til denne størrelsen, kanskje det kunne gått med HMF drevet av kraftige sirkulasjons-pumper evt. men jeg er neimen ikke sikker...
Er det noen grunn til at du ikke kan ha utvendig filter?
Det er jo relativt dyrt for utvendig filter, så det er vel derfor.
Det kan jo hende, men uansett vil jeg tipse om at Am-top 3338 fungerer bra i et kar på den størrelsen, jeg bruker dette filteret og det kostet 1000 kr. inkludert filtermateriale.
Musestille er det også...
Jeg har hatt lekkasje på 3 utvendig pumper, så jeg nekter å ha utvendig pumpe i andre etasje, i tilfelle det skal skje igjen.

Så jeg MÅ ha noe jeg kan ha innvendig.
Fluval 4+ renser 1000 liter vann i timen og filtervolumet er selvsagt ikke så stort, mens f.eks. AM-Top 3336 filteret kun renser 800 liter i timen.
Og i følge Fluval selv så kan Fluval 4+ brukes i akvarium på 200+ liter.
vet folk her inne sitter med 2 stk fluval ombygd med blåmatte,kjører to pumper og har fine akvarier.men om de har 280l det vet jeg ikke,hva med innvendig zoorud pumper da,til 6-700 .- med 1200 l i timen,har en selv,men skifter til utvendig.tror den heter ZR1200MX
Men om jeg bruker 2 fluval 4+, så er jeg opp i 2000 liter i timen.
Jeg har hatt disse 2 i dette karet før også, og det gikk jo bra. Men jeg lurer på om det er nok filtrering eller om det i teorien ikke er godt nok.

vet ikke hva de andre synes jeg,for min del kjører jeg ett invendig på 1200 liter på ett karr på 200+ liter,og det funker som bare det,nitrit fritt.lysegult,skiftet bare ut de orginale filterne til blåmatte,så i prinsippet er jo dine pumper bedre enn mine. med 2000l
Bruker blåmatte i filtrene allerede
Jeg får ta sats å prøve meg med disse to, så får jeg se hvordan det går. Hvis ikke får jeg vel bytte til et mindre akvarium.
Tilfeldig bekjentskap
© Tom Kristiansen
Reklame for plussmedlemskap