Øelagt eheim difusor, eller gjør jeg noe feil?
Dumt spørsmål, men kan en difusor slutte å virke??
For noen uker siden så irriterte jeg meg over at det ble så mye bobler i vannet, og så viser det seg at jeg har en difusor på utblåset, jeg trodde bare det var en del som hørte til. Det er en Eheim difusor.
Problemet nå er bare at jeg tok den av, og skrudde på den, og så en eller annen gang sluttet den å blåse luft !
har dette sammenheng med svak utblås i fra pumpen? Eller har jeg ødelagt noe på diffusoren? Den ser ikke ødelagt ut, men det er kanskje en form for innstilling der som jeg ikke er klar over . Hvordan gjør jeg for å få mer futt? Og o2 i vannet?
For noen uker siden så irriterte jeg meg over at det ble så mye bobler i vannet, og så viser det seg at jeg har en difusor på utblåset, jeg trodde bare det var en del som hørte til. Det er en Eheim difusor.
Problemet nå er bare at jeg tok den av, og skrudde på den, og så en eller annen gang sluttet den å blåse luft !
har dette sammenheng med svak utblås i fra pumpen? Eller har jeg ødelagt noe på diffusoren? Den ser ikke ødelagt ut, men det er kanskje en form for innstilling der som jeg ikke er klar over . Hvordan gjør jeg for å få mer futt? Og o2 i vannet?
Postet 29.02.12 kl 19:36
Postet 29.02.12 kl 19:47
Postet 29.02.12 kl 19:53
Postet 29.02.12 kl 19:58
Har nå renset filteret.
(stengte slangene, koblet av)
(tatt ut propellen, den var ikke skiten, satt på plass)
(byttet det hvite filtervattet på toppen av korg 2)
(skyllt fort gjennom korgen øverst, den med sand)
(lot den korgen med "makaroni være pga filterbakterier)
(tømt ut drittvann, satt alt sammen, fyllt i nytt vann, satt på ny pakkning rundt topplokket).
Slangene er ikke blokkert.
Men vannet renner ut - det spyles ikke ut slik som før.
Må jeg på en måte få koblet slangene fra den delen som settes ned i pumpen? Kan det tette seg i denne "overgangs saken" ?
(stengte slangene, koblet av)
(tatt ut propellen, den var ikke skiten, satt på plass)
(byttet det hvite filtervattet på toppen av korg 2)
(skyllt fort gjennom korgen øverst, den med sand)
(lot den korgen med "makaroni være pga filterbakterier)
(tømt ut drittvann, satt alt sammen, fyllt i nytt vann, satt på ny pakkning rundt topplokket).
Slangene er ikke blokkert.
Men vannet renner ut - det spyles ikke ut slik som før.
Må jeg på en måte få koblet slangene fra den delen som settes ned i pumpen? Kan det tette seg i denne "overgangs saken" ?
Postet 29.02.12 kl 20:26
Postet 29.02.12 kl 20:29
Endret: 29.02.12 kl 20:32
Postet 29.02.12 kl 20:39
Postet 29.02.12 kl 20:43
Endret: 29.02.12 kl 20:44
Postet 29.02.12 kl 21:23