Hva syns der om utvendig filter?

hei!
jeg har et 170l jebo R 790 som det er en nvendig fluval 4 + så e lurer på om e skal få meg en utvendig pumpe siden alle skryter av de så mye...

men e har bare hatt invendig pumpe og luft pumpe så jeg trenger og vite ALT hvist e skal kjøpe en

hva kan dere fortelle meg??
Fordeler med utvendig filter

Bedre filtrering.
Stort utvalg i filtermedie - bedre filtrering.
Sjeldnere rengjøring

Negative

Store i størrelse.
Lekker de har du ett problem
Dyrere i innkjøp.

Mine meninger om utv filter. Jeg sverger til de. Min mening er at Eheim og fluval er de beste.
Når de fungerer er alt topp
No skikkelig herk de gangene du skal rense de eller noe skulle skje.. :p

Har blitt veldig glad i innvendige filter personlig.
[QUOTE=Are]Fordeler med utvendig filter

Bedre filtrering.
Stort utvalg i filtermedie - bedre filtrering.
Sjeldnere rengjøring

Negative

Store i størrelse.
Lekker de har du ett problem
Dyrere i innkjøp.

Mine meninger om utv filter. Jeg sverger til de. Min mening er at Eheim og fluval er de beste.[/QUOTE

mener du jeg bør skaffe meg et utvendig?
karet brukes til scalare oppdrett
Jeg hadde ikke vært i tvil. Men det er jo delte meninger om alt så det avhenger jo litt på hva du vil selv. Jeg har ikke noe annet enn god erfaring med de. Skal du gå for utvendig så kjøp like godt ett det er litt størrelse på med en gang. Ta litt høyde for at du kanskje skal ha større karr i framtida? Jeg ville gått for fluval eller Eheim. Har selv fluval fx5 og kan ikke annet enn å skryte. Tar du Eheim så er ikke det feil heller. Eheim er ofte litt dyrere, noen mener de har litt stive slanger. Men de har til gjengjeld 2 utblås. Fx5'n min kan jeg strupe innsug og utblås på hvis jeg vil det og jeg opplever slangene som lette og jobbe med. Les litt om de forskjellige bøttene og filtermedie. Prøv deg litt fram og gå for det du føler er best
Jeg holder meg også til utvendige pumper,har prøvd innvendige også,men som flere nevner,det blir oftere rengjøring med innvendig pumper.
det er jo mange typer filtre,så let deg frem til det du synes er bra,til den rette prisen.
ser du har ett 170 liter kar.jeg har ett på 190 og kjører ett fluval 406 det holder,1450l/t
har også Eheim 2180 proff 3 og fluval fx5,av min erfaring,synes jeg de blir for mye i ett 170 liters karr.men du har ett hav av pumper og velge i.
Jeg monterte opp en utv. Eheim I dag, men må si det at jeg kommer til og gå med en klump I halsen når jeg ikke er hjemme for hvis det sku skje no eller begynne og lekke er det 500l vann utover
T-T
Jeg monterte opp en utv. Eheim I dag, men må si det at jeg kommer til og gå med en klump I halsen når jeg ikke er hjemme for hvis det sku skje no eller begynne og lekke er det 500l vann utover


Grattis da,hvis det ikke lekker med engang så er du trygg..hvis samme skjer til meg som du frykter er 1000 liter på gulvet.. men kan ikke tenke sånn,det har gått bra de siste 5 årene.med strømbrudd.aldri skiftet pakninger.
Dette høres lovende ut :)
dette høres lovende ut men jeg har ikke hatt utvendg før og er det ikke slanger og bokser og det hele dere snakkerom HVA ER DET?

og kan noen forklare meg ossen jeg setter opp utvendg pumpe?

og hva er prisen på en som passer til 170l kar ogi kke bråker noe for j***lig?
Hei,hvordan du setter opp ett utvendig filter,nå vet jeg ikke om du har ett skap og gjemme det i,feks mitt
fluval 406 står ved siden av karet utvendig, en slange oppi karet med innløp, en slange med utløp,disse slangene sitter godt festet på kanten av karret. rimelig enkelt.
de koster vel fra 1000+ tenker jeg,får dem sikkert billigere.utgangspunktet mitt var att æ skulle ha det i stua og da måtte det være stille. fylte på litt ekstra med biomax i kassene i filteret,så nå er det bom stille ikke en lyd,det er med bruksanvisning da.
Kan..
ja det eret stort skap i det så kangjemme den..

kan noen sende noen linker til der jeg kan kjøpe disse?

da må du ta mål på skapet ditt så du vet hvor hyt filteret kan være,og slangene kan bli litt høyere enn pumpa,så du akn jo også sende en mail til de butikkene og høre.
feks,

http://www.aquamanias.no

http://www.webzoo.no/
Grunnen til at jeg kjøpte utv, var fordi jeg synes vannet ikke blei ordentlig klart og reint, burde jeg ha sett noe forskjell når den har gått i snart to døgn? For det gjør jeg hvertfall ikke, jeg har slamsugd bunn og røtter og bytta en del vann i det siste, men det blir aldri helt klart sånn som i butikker og andre akvarier rundt om =/
hva annet har du i akvariet ditt da, er det noe annet som gjør att det ikke er helt rent,
Har bare en stor rot som jeg alltid har hatt, det som har en sammenheng er at for noen uker siden når jeg vaska di inv. Filtermediene og putta di ned igjen vil det ligge masse filtergrums I bunn og n?r jeg starta pumpa igjen spruta den hele akvariet fullt. Etter det har det aldri blitt helt klart vann
kjenner til der der ja,ting.sliter litt med det sammen,men får bare bytte litt vann igjen.
Tilfeldig bekjentskap
© Lene Jødahl
Reklame for plussmedlemskap