Dimming av aqualine prestige lystopp

Holder på å sette opp et 900 ltr Aqualine kar.
Lystoppen består av 6 stk T5 armaturer = 12 x 39 W rør.
Fra hvert armatur går det ut en leding med stikk-kontakt, og en ledning som er beregnet for dimmer.

Er det noen som kan fortelle meg hvordan type dimmer jeg kan benytte til dette. Ønsker å samle alle 6 ledningene i en dimmer.

Takknemlig for tilbakemeldinger.

Trond

Dimmer
Var og spurte på Elektroimportøren, og kunne få en dimmer til kr. 2300 som dekket opp til 1000 W. Eller to stk. a 375 W, til kr. 1000 pr. stk.

Noen som vet om butikker som er billigere?
Dimmer
Kan man benytte dimbart på de elektroniske tennerne som er på T5 ? Nytt for meg, for jeg var ute etter å skulle se om det lot seg kjøpe til vårt Juvel kar. Men var ikke mulig
Dimmer
Jeg har ikke peiling, men siden det er ferdige ledninger som stikker ut av armaturene så regner jeg med at det er mulig.
Har kjøpt dette "brukt", men karet var aldri satt opp, og ikke engang pakket ut av originalemballasje.
Han som hadde bestilt karet rett fra produsent, skulle ha et topp utrustet kar, derfor var det bestilt med dimbare armaturer og 12 x 39 W T5.

Noen andre som vet noe om dette?
Er det ferdig opplegg hos deg, så finnes det flere ulike kontrollere.
Her er en type, men aner ikke om det passer til ditt kar.

http://www.webzoo.net/default.pl?showPage=810
Hei!

Det første du må finne ut er om denne dimmes med impulsbryter eller 0-10V dimmesignal.
Dette finner du enkelt ut ved å sette spenning på lysarmaturen og kortslutte ledningene som er til dimmesignalet. Hvis lyset då dimmer seg heilt ned, er det 0-10V dimmesignal. Det er nok det som er mest sannsynlig.
Isåfall kan du kjøpe den som Hans linker til, eller evt ein vanlig sunriser.
Desse koster ca 500,-. Du trenger kun ein, for du kan koble isammen maaaange lysarmaturer på samme sunriser.

Mvh Kjartan
Sunriser?
Takk for svar Kjartan og Hans.

Sunriser, er det Akvastabil Sunriser, eller finnes det andre "Sunrise're" også? Kan jeg regne med at den vil funke til min lystopp som er fra AquaLight i Tyskland. Mener den selges med Aqualine kar som T5 Prestige.

Når det står 4 kanaler, betyr det at det er innganger for 4 armaturer på kontrolleren?
Står det for 4 kanaler, så kan du benytte den på 4 utganger. Lykke til)
Er den vanlige til akvastabil eg meiner, ja.
Mulig den med 4 utganger kan styra 4 armaturer på forskjellige tider?
Eg bruker den vanlige på 6 armaturer. Den har to utganger, men dei er i praksis samme punktet.

Mvh Kjartan
Tilfeldig bekjentskap
© McEve
Reklame for plussmedlemskap