Hvordan bruke bøtte filtere som co2 reaktor.

Noen som har en bra løsning på hvordan jeg kan gjøre dette på?
Ser ikke helt vitsen, da det ikke lenger vil fungere som filter. Bakteriene vil dø av Co2 mengden. Men, det er klart du kan sikkert bruke den som en ren reaktor. Du vil nok ikke ha den så lenge, da Co2 gjør plast sprøtt på ganske kort tid(derfor vi bruker egne Co2 slanger bl.a.) og rotor osv. vil nok bukke under.

Det beste er da heller å kjøpe eller lage en reaktor som du monterer på utløpet på pumpen, da vil den forsatt fungere som filter og du oppnår den samme effekten på Co2(eller bedre).
Aaah skjønner. D var jo bra at jeg fikk vite. Er ganske ny på dette med CO2. Jeg syns jeg leste dette med og bruke filtret som realtor. Du har vel ikke en veilednig på hvordan lage realtor på enden av utløpet?
Det finnes en mengde DIY utgaver på youtube og også her på forumet om du søker litt. En måte er å skjære bunn av en plastflaske og ha den i karret(med den åpne bunnen ned), la Co2 komme inn i toppen og utløpet fra pumpen inn fra siden nesten i toppen slik at du får en vortex(virvel) som holder Co2 boblene lenge i vannet, slik at mest mulig blir oppløst.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap