Stjerne / hakk i glasset

Ser at det er en stjerne/hakk i glasset i mitt nye 720 liter med 12mm glass. Ca 2 x 2mm og kanskje 1mm dyp. Er på utsiden og langt ned på front-glasset. Må jeg skrike 10 minutter i strekk, eller svekker ikke dette glasset?

Er det ei stjerne i det, så skulle jeg reklamert på karet, det er jo nytt, ikke godtatt det.

Du kan vel oppleve det bare brister, med følgende 720 liter på gulvet(
I agree! Jeg ville fått byttet dette karet. Skummelt å bare tenke tanken på 720 liter vann utover gulvet.
Bor i 6 etg så kommer ikke en liter i dette karet sånn som det er.

Det var som fanken at jeg ikke så det tidligere.. så det først når jeg fikk lysene over akvariet. Har sagd og silikonert en haug med moduler og malt 7 lag maling på glasset..jaja, bedre enn å ha 700 liter på avveie i en blokk.
I alle dager, nå kom det et skarpt "smell" fra der akvariet står.. hørte denne lyden for noen dager siden også, men trodde det var noe fra kjøkkenet.. ser dog ingen skader. kan jo skjule seg noe bak modulene.

"Lever" akvarier litt? Altså at silikon strekker seg osv? Den ene langsiden er 2000mm, mens den andre er 1998mm. Det er også et par åpne tynne "sår" i silikonen på tverrstaget. Bare lurer på om det er noe "spenn" i akvariet som ikke skal være der..at det kan være bygd feil?
Plussmedlem
Du er sikker på at du har fått det i vater? Ikke bare lengde og breddemessig, men også diagonalt....
Akvariet er nytt og har aldri hatt vann i seg. Når jeg hentet det stod det dog på høykant.

Nå står det på en vatret benk, og ligger mot en sponplate (død plate så den ikke skal kunne vri seg) med 1cm skum-matte. Har vært nøye på å bygge benken rett ja. Kanskje det ene hjørnet kunnet vært 0,5-1mm høyere, men med et vanlig vater er boblen midt i på alle sider. Får ikke sjekket diagonalt pga moduler som stikker over kanten på akvariet. Men de må jo ta ut for å se over akvariet uansett, så da får jeg kontrollert det også.
Forundret akvariet har vært lagret på høykant, når det er i den størrelse som det er.
Hadde i alle fall ikke tatt det i bruk med stjerna i glasset. Har du reklamert på det?

Er det wromark akvarie du har kjøpt deg?
Det er wromark ja. Sendte epost til butikken i går med et par bilder. Samt informerte om denne lyden jeg tror kom fra akvariet.

Man reparerer steinsprang i bilruter som kan være ganske så saftige, men de er jo ikke under like høyt trykk.. Jeg er så nær sikker jeg kan være på at jeg ikke har påført den stjerna, men det kan jo fort bli en påstand-påstand greie når man ikke ser det når man henter.. jeg tittet ærlig talt ikke med lykt og lupe når jeg henta det. Rent estetisk bryr den meg ikke siden den er bare 3cm over bunnen og blir dekket av en "ramme".. men sikkerhetsmessig, der bryr jeg meg særs mye ettersom jeg bor i blokk.
Tilfeldig bekjentskap
© Stephen
Reklame for plussmedlemskap