Har jeg gode nok utvendige filter til karene?

Jeg trodde jeg hadde gode nok utvendige filter, men begynner nesten å lure siden jeg må rense mine oftere enn "alle andre".

Filter 1 er en utvendig Ehein 2224, og karet er 128 liter.

Filter 2 er etvendig Fluval 405 , og karet er 160 liter.

Ikke mange fisker, men hadde mye snegler i 160 literen.
Filter
Filter burde holde antar jeg, når det ikke er større kar med så lite fisk i.
Har du en filterkloss på utsiden av innsuget? Det tar unna den verste dritten, og gjør at man ikke trenger å åpne selve filteret i nærheten av like ofte som man må uten. Filterklossen må byttes, men det tar ikke lange tiden eller mye krefter.
Stine Sofie
Har du en filterkloss på utsiden av innsuget? Det tar unna den verste dritten, og gjør at man ikke trenger å åpne selve filteret i nærheten av like ofte som man må uten. Filterklossen må byttes, men det tar ikke lange tiden eller mye krefter.


Jeg har faktisk satt på en firkant med slik blåsvamp på fluvalfilterets innsug, og nå er strømmen av vann bedre enn den var tidligere , og holder lengre også. Bruker å stenge for vann, og stanse filteret, og så skylle denne grundig av og til ved vannbytte eller svakere gjennomstrømning, og da hjelper det straks.

Skal prøve å få satt på en slik på eheim pumpen også.
Der går det i tillegg ett innvendig fluvalfilter pga treg strøm. Må nok rense opp i slangene også der.
Hvordan gikk det med filtrene?
Tips: Kjøp en liten slangebørste som du bruker kun nederst der slangene er festet til selve filterboksen. Det er som regel der det går tett fort. Da trenger man ikke styre med å rense hele slangene hver gang.
Tilfeldig bekjentskap
© Hans-Georg Evers
Reklame for plussmedlemskap