Juwel rio 400 med sprekk i ramma

Har fått tilbud om å kjøpe en juwel Rio 400 med sprekk i toppramma. Dette er jo egentlig et helglass-akvarium, men med en bunnramme og en toppramme i tre(plast?)

Uansett, det jeg lurer på, dere nevenyttige der ute, har det noe å si for kvaliteten på akvariet om toppramma er sprukket?
Jeg regner med at det kun er silikonen og glasset som holder vannet inne?

Håper å få kjøpt dette karet så får troffene mine litt større boltreplass
Det er kun snakk om den plastramma på toppen, ikke selve det midt-staget som går på tvers? Plastramma øverst er kun til pynt, så det har kun estetisk betydning.
Jeg bare lurer på en ting, hvis den plastramma som går over er løsnet/løs, har dette noen betydning for akvariet om det er et rammeakvarium, eller er det viktigst på helglass uten ramme som feks på Juwelakvariene?
Med "plastramma som går over", mener du midtstaget, eller ramma rundt hele karet?

De kar som leveres med midt-stag, er laget for det - så der bør den absolutt være fast - også om det er snakk om rammeakvarium. Kan bli vått ellers.
Erlend
Jeg bare lurer på en ting, hvis den plastramma som går over er løsnet/løs, har dette noen betydning for akvariet om det er et rammeakvarium, eller er det viktigst på helglass uten ramme som feks på Juwelakvariene?


Den bør absolutt repareres ja.. Om det gjelder akvarie på under 150L så bør det vel gå greit, men regner med at det dreier seg om større kar.

Og tusen takk for svar Joakim!
Okey, det var et nytt/ubrukt akvarium jeg kjøpte nylig, som den midtstanga røk på, helt uten videre. Har aldri opplevd det på noe akvarium før, men ikke alle akvarium jeg har hatt har hatt den midtstanga. Jeg tror ikke det var det på de Eheim-akvariene jeg hadde, men de var på 96-100 Liter.
Men, bør vel ha garanti på det, får sjekke ut saken. Garantien skal vel dekke det, er vel 2-3 års garanti på akvarier stort sett.
Det er 160 Liter da, rammeakvarium. Hvor stor sjanse er det for at det kan gå galt uten den midtstanga egentlig?
Plutselig kan du ha 160L vann + fisk osv på gulvet.
Jeg ville tappa ned karet og fått det reparert eller fått et nytt kar på garantien.
Midtstaget er der for en grunn.
OK. Den midtstanga, skal den bare silikoneres fast`?
Den så jo ut til å sitte fast i selve silikonen. Kanskje jeg kan greie å reparere dette selv.
Ok, ja jeg får prøve å få til det selv. Kan vel ikke være all verdens jobb
Tilfeldig bekjentskap
© Willy Kulseth
Reklame for plussmedlemskap