Større innvendig filter til 54/110 liter?

Hei! Jeg har lyst på et større filter til mitt 54 liters akvarium, da det medfølgende Juwel Bioflow Mini filteret blir fort tett. Jeg vil gjerne at det filteret som jeg eventuelt investerer i også skal kunne brukes når jeg skal oppgradere til et 110 liters akvarium neste år. Jeg skal ikke ha et utvendig filter. Er det noen som har noen forslag?
Eheim Biopower 240 er et greit innvendig filter om du bytter filtersvampen i nederste kurv til en grovere type - den medfølgende er litt vell fin og krever hyppig rens… Men pga skikkelig filtermateriale i de øvrige kurvene får du veldig god kapasitet med disse.

Evt så lager du deg et HMF hjørnefilter i 110 literen når det er på plass… Dette er den beste løsningen i mine øyne om du ikke skal ha utvendig filter. Blåsvamp får du billig fra tyskland...
Jeg synes nesten Eheim Biopower filter er noe av det verste innvendige filteret jeg noen gang har prøvd, selv ved å ta filtersvampen i nederste kurv helt vekk. Min erfaring er at dette filteret blir fort tett, og må renses i tide og utide for å ikke stoppe helt opp. Jeg kommer helt klart til å styre unna denne Eheim modellen, og heller holde meg til den gode gamle Fluvalen som jeg moderniserer når jeg må bruke innvendig filter.
Tilfeldig bekjentskap
© Kenneth Olsen
Reklame for plussmedlemskap