Nye lysrør - gammelt akvarie

har kjøpt et brukt akvarium, angivelig 5 år gammelt, og nå gikk altså lyset :P
pæra ser ut som på bildet jeg har lagt ved, klarer ikke å finne det noen steder annet enn dette bildet jeg fant på en utenlansk side. noen som vet om de finnes i norge eller på noen nettbutikk?

hva er evt alternativet hvis jeg ikke får kjøpt ny? :P
Christiania Belysning eller lignende lampeforretning. Det kompaktlysrøret ligner veeeldig på Osrams Dulux S og det er standardvare hos CB i alle fall. Bare ta den gamle med, vis den, så finner de en ny - med mindre din har en annen fargekode enn den CB vanligvis har på lager. Står det /840 (kjølig lys) etter wattstyrke må det trolig bestilles. Er /827 (varmt lys) som er standard lagervare.
Har du planter så styr unna 827, for da vil ikke plantene trives. Funker til nød 840. Noen sier plantene vokser bra. Beste er vel 865 som er dagslys. men verre å få tak i. på prolys.no har som jeg så
Eis; takk for linken, men akkurat den som kom opp var bare 11 watt? er det nok?
skal det ikke være 2 watt fer liter eller omvendt?
Btw..
så står det CHLIGHTING PL 9W/D på mitt lys..
Ebay
Jeg hadde et tilsvarende problem med et karr jeg hadde. Efter vedvarende besøk hos lampebutikker etc så ble løsningen ebay. Genialt opplegg.
fiskelinda
så står det CHLIGHTING PL 9W/D på mitt lys..

Da har du 9w, og må kjøpe 9w til din lampe, uansett hva du burde hatt...
Riktig at det må være rett watt styrke som Sissimor sier, de har i 9w der også. Det jeg linket til er g23 sokkel så de kommer nok ikke til å passe til din. Nå er jeg ikke noe ekspert på soklene men bare gjetter at det er noe med CH. Sikkert noen andre som kan mye mere enn meg, ville bare si at du ikke burde gå for vanlig lys som er 827 hvis du vil at plantene skal trives.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap