Male bakgrunn (utenpå) hvilke?

Hei.

Hvilke maling bruker man å male utsiden av akvarie med?
Har sett at det er en slags latex maling man bare kan dra av i "flak" hvis man vil ha det vekk.
Hvor kjøper jeg denne malingen?
Koster det mye?
Kommer den i mange farger?

Er det noe annet smart jeg kan kline på som gjør samme nytte?


Takker!
Jeg er akkurat ferdig med å male et kar nå. Har brukt helt vanlig acrylmaling, kjøpt hos nærmeste bygghandel.
Mal litt tykt med akryl, hvis du vil skifte fukter du den og så er det bare å dra ivei. Eller bruke algeskrape...
Jeg brukte helt vanlig sort acrylmaling og malte utsiden med 2-3 strøk slik at det ble lystett. Vær litt forsiktig med å helle iskaldt vann i akvariet da dette kan få malinge til å sprekke/løsne i flak.
Jeg fylte på med romtemperert vann og hadde ingen problemer i det hele tatt.

P.S. tror jeg har en liter eller 2 igjen om du skal ha Kikkan
Du kan også male med Bengalakk, da slipper du at den skjolder/flasser av hvis du fyller for kaldt vann i. Men den er mer permanent enn akryl.
Jarle F
Jeg brukte helt vanlig sort acrylmaling og malte utsiden med 2-3 strøk slik at det ble lystett. Vær litt forsiktig med å helle iskaldt vann i akvariet da dette kan få malinge til å sprekke/løsne i flak. Jeg fylte på med romtemperert vann og hadde ingen problemer i det hele tatt. P.S. tror jeg har en liter eller 2 igjen om du skal ha Kikkan


Takker for det Jarle.
Tenkte jeg skulle skaffe meg 3x 50x50x50 (125 L) til oppdrett (Discus)
Har er kjempe kull på det ene parret mitt nå (100-130 stk), men hvem reiser på ferie og er borte 6 dager?
jo, det er meg det..... Kan si jeg er rimelig fustrert! har ventet på en så bra klekking i 10 mnd nå.
Sverm av yngel som nipper på begge foreldrene



Tilfeldig bekjentskap
© Anders M. Kaste
Reklame for plussmedlemskap