Filterpumpe til 60l

Hei,

Har et ekstra akvarium på 60l hvor jeg må ha en ny pumpe. Har lest litt her inne, men blir ikke klok for hva jeg skal gå for.

Eheim biopower 200?
Fluval U4?
Eheim 2010?

Tips og triks mottas med stor takk
Plussmedlem
Jeg kan varmt anbefale Eheim 2010 Jeg har flere av filterene i denne serien, og de er veldig enkle men gode filtre, syntes jeg.

Biopower har jeg ikke noen av, men har Aquaball som likner. Også greie filtre som lager svært lite lyd.
1 poeng til Eheim 2010 så langt da! Er det regulerbar utblåsing på den? Altså om jeg kan regulere styrken på strømmen samt hodet?

Til opplysing kan jeg si at jeg har 17 fisker i akvariet nå (kardinaltetra, guppy, otto, ancistrus, 2 kampfisk babes).
jeg kan så absolutt anbefale deg JBL CristalProfi i80.

Jeg har Biopower 160 og det fungerer fint. Du kan regulerer strømmen, og på de nye så er det også diffusor som en kan stille på. Lyden fra Biopower 160 er veldig lite. Den står inne på soverommet uten plager.

Eneste for å klage på noe, er at toppfilteret (det øverste) er litt lite, og må derfor skylles litt ofte. Er ikke noe problem, da jeg gjør dette når jeg gjør store vannbytter. Har fungert veldig bra hos meg.
Golden-nugget
jeg kan så absolutt anbefale deg JBL CristalProfi i80.

Ser i flere forum at Eheim 2010 annbefales foran JBL CristalProfi i80. Men takk for tipset.
btoks
[QUOTE=Golden-nugget]jeg kan så absolutt anbefale deg JBL CristalProfi i80.

Ser i flere forum at Eheim 2010 annbefales foran JBL CristalProfi i80. Men takk for tipset.

Det kan godt være. Den er rimeligere.
men igjen så fortrekker jeg selv JBL sin, da den er visuelt mye penere å se på. (jeg kan ikke fordra Eheim sin forferdelige grønnfarge :P)

Også må jeg si jeg er stor fan av JBL sin feste metode med magneter istedenfor sugekopper.
Golden-nugget
[QUOTE=btoks][QUOTE=Golden-nugget]jeg kan så absolutt anbefale deg JBL CristalProfi i80.

Ser i flere forum at Eheim 2010 annbefales foran JBL CristalProfi i80. Men takk for tipset.

Det kan godt være. Den er rimeligere.
men igjen så fortrekker jeg selv JBL sin, da den er visuelt mye penere å se på. (jeg kan ikke fordra Eheim sin forferdelige grønnfarge :P)

Også må jeg si jeg er stor fan av JBL sin feste metode med magneter istedenfor sugekopper.
Ser den, da magneten var ganske praktisk.

Men hva med Biopower 200? Rund og fin, virker veldig bra.
Det er nok sikkert en god pumpe det også, jeg har ikke noe erfaring med den.

men igjen synes jeg ikke utseende på den pumpen er noe tilfallende.
Vet ikke hvor høyt akvariet ditt er, men husk å vurdere det også. Biopower 200 er over 27 cm, mens Eheim 2010 er litt lavere. Mulig du også kan vurdere Biopower 160. Det skal være nok i 60l.

Biopower er også ganske så rekesikkert. Jeg har fått mange små reker med Biopower. Usikker på hvordan det er med Eheim 2010.
Tatt bort, da svaret kom dobbelt.
Det er sant, bra du minnet meg på det med høyden! Skal måle når jeg kommer hjem.
Skulle anbefale Eheim 2211, kan bruke svamp hvis du vil være rekesikker.


[External Image]
Mange gode tips her. Men lurer på om det blir en Eheim 2010 da høyden i akvariet fra sanden opp til vannet er akkurat 27 cm, noe som blir kanskje for lite for biopower 200?
Jeg har akkurat kjøpt en Eheim bioball 160 til 54literen min, og er veldid fornøyd. Den durer litt i starten, sikkert pga litt luft og slikt men etter noen dager er den så og si lydløs. Jeg er såpass fornøyd med den at jeg kunne tenkt meg å kjøpe en til, til en annen 54liter.
btoks
Mange gode tips her. Men lurer på om det blir en Eheim 2010 da høyden i akvariet fra sanden opp til vannet er akkurat 27 cm, noe som blir kanskje for lite for biopower 200?


Tror du trygt kan ta Biopower 160. Den er ca 21 cm, altså samme som Eheim 2010. Som en annen her så kan jeg anbefale den.
Plussmedlem
Her er forresten en link til hvor du kan finne litt forskjellige Eheimfiltere til en god pris. Nederst på listen finner du serien med bl.a Eheim 2010, til en pris under 300 kr.

Eheim er anbefalt fra min side, de er kjent for kvalitet! Har også hørt at de produserer apparater til sykehus, og det sier litt, hehe
Takk for all hjelpen!

Blir å bestille enten Eheim 2010 eller Biopower 160
Ååh. Denne tråden var kjekk. Har akkurat kommet hjem med en 60 l var kjøpt brukt uten noe og satte i gang med å lete etter filter. Var Eheim 2010 jeg hadde sett mest på til nå, og ser ut til det blir det jeg ender opp med. Takk for link til butikk som hadde det billig og. Kjekke greier for meg som er litt lite kjent med sånt.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap