"lysrør som ikke kan byttes.....?"

Har et juwel akvarium 54 liter som lyset bare har vært tull med - kommet og gått. Kjøpte det på nyåret. Nå tenkte jeg da å bytte lysrør, og skulle ta ut de gamle. ( Juwel twin lite....) Det endte med at lysrøra sprakk, og starterne sitter igjen inni sokkelen. Er det meninga at hele rukkelet med ledning og alt skal skiftes...? trodde da det måtte gå an å ta ut de rørene på en enkel måte.... hm... Ja - jeg vet - jeg skulle tatt dem med i dyrebutikken der jeg kjøpte dem, men ble litt ivrig her.... Kan man få kjøpt nytt rør med ledning i på biltema eller noe? Uff..... frustrert...........
Har du skrudd av de fuktsperrene på hver side rundt røret? Når de er skrudd av, skal røret så å si bare dette ut.
Fuktsperrene ja...se innlegget over. Disse rørene har ikke tennere men elektronisk forkopling. Kan være den som tuller med strømmen til rørene dine.
Ser ingen verdens ting å skru av, jeg ....:-S
Det gikk faktisk ikke an å løsne dem. Hele greia skulle byttes - med støpsel og det hele..... hm.......
Jøss...må bytte hele greia når pæra går. det var jo imponerende produsert til vår bruk og kast holdning her i verden. Håper de forandrer på den pantenten
Plussmedlem
Dette høres veldig merkelig ut. Prøv å ta et bilde og legg ut her...
Skikkelig miljøvennlig...:-S jeg leverte den inn på butikken da jeg kjøpte ny. Det gikk virkelig ikke an å åpne den.......
Har hatt samme problemet hvor jeg reklamerte på lyset kom på og gikk av.
Fikk nytt uten å betale for det, det viser seg det er en del av T5 20 w rørene det har vært problemer med. Skulle bare mangle, når det er så dårlig holdbarhet, reklamasjon må de bare godta.
Negativt er det her må alt sammen skiftes ut når man skal bytte rør
Sist jeg hadde Juwel (noen år siden nå), var problemet at rørene kunne skiftes, men hadde ustandard lengde, så man måtte skifte dem ut med Juwel-rør.

Det er i seg selv god nok grunn til å unngå Juwel, etter min mening. Men dette her er jo enda verre.
Tilfeldig bekjentskap
© Frode Storheim
Reklame for plussmedlemskap