Co2 til 675l + 100l sump

Noen som kan hjelpe meg med å finne en (ikke alt for dyr) løsing på CO2 for mitt 675l kar? Jeg har sump under karret, og plass til å ha en del teknisk utstyr der.

Jeg kan leve med både DYI eller ferdig kjøpt. Det som er viktig er at jeg ikke må fly å bytte beholder veldig ofte.

Jeg har en Profilux EX med PH probe og evne til å styre strøm, så jeg regner med denne kan funke som controller for CO2 anlegget.
Ettersom du allerede har Profiluxen, trenger du dette:

Trykkregulator

tilbakeslagsventil

Magnetventil

Bobleteller kjøper du mange steder for ca en 50.- lapp.

Co2 flaske kan du kjøpe ferdig fylt for en grei pris på Alnabru. De har så vidt jeg husker to størrelser å velge i, en til 700.- og en til 950.-.
Jeg kan finne tlfnummeret til deg i løpet av en dag eller to. Det er enkelt og finne dit. 2 minutter fra TamAlna.

Du kan selvfølgelig lete etter andre alternativer/prisklasser, men det er VIKTIG at regulatoren har en god nåleventil. Jeg bruker Tunze sin regulator og er veldig fornøyd med den.

Forslaget jeg kommer med her vil etter all sansynlighet fungere i mange år uten problemer. Du må bare innom på Alnabru og fylle Co2 flaska innimellom...avhengig av forbruk og størrelse på flaske.

Morten Nordby
Ettersom du allerede har Profiluxen, trenger du dette: [URLBLOCK1] [URLBLOCK2] [URLBLOCK3] Bobleteller kjøper du mange steder for ca en 50.- lapp. Co2 flaske kan du kjøpe ferdig fylt for en grei pris på Alnabru. De har så vidt jeg husker to størrelser å velge i, en til 700.- og en til 950.-. Jeg kan finne tlfnummeret til deg i løpet av en dag eller to. Det er enkelt og finne dit. 2 minutter fra TamAlna. Du kan selvfølgelig lete etter andre alternativer/prisklasser, men det er VIKTIG at regulatoren har en god nåleventil. Jeg bruker Tunze sin regulator og er veldig fornøyd med den. Forslaget jeg kommer med her vil etter all sansynlighet fungere i mange år uten problemer. Du må bare innom på Alnabru og fylle Co2 flaska innimellom...avhengig av forbruk og størrelse på flaske.

Det ligger et firma på Alnabru, Ernst Nilsen, (2 minutter fra TamAlna) som tar 750.- kr for en ferdig ombygd/fyllt 2 kilos flaske. De tar 950.- kr. for en ferdig 5 kilos flaske. (dette er ombygde brannslukkere)
Fylling på 2 kg. tar de 300.- kr. for, og jeg synes og huske at etterfylling på 5 kg koster 400.- kr.
De kan også trykkteste flasker og sjekke ventiler. alle flasker skal trykktestes hvert 10 år for å være godkjente i bruk.

Tlf til fima: 22305150


Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap