Svamp-luft-filter +kjemisk rensing

Hei.
Jeg kjører 2 svampluft filter i discus tanken min.
Det stinker råttent kjøtt av svampfilterne etter mye foring med oksehjerte, og lurer på om jeg kan la disse svampene ligge i litt salmiakvann eller klor vann for rensing og rengjøring da vann alene ikke løser problemet med at vannet stinker døden bare noen timer etter 100% vannbytter.

Folk bruker jo salmiak metode til innkjøringer, så jeg tenkte hvis jeg bruker salmiak nå, og lar svampen ligge i en sterk blanding og skyller sykt bra etterpå?

Hva tror dere?

Er det luft-drevne blåsvampfiltre? De er i så fall biologiske filtre, og salmiakk vil nok drepe det meste av filterbakterier. Med andre ord en dårlig ide. Hvis filtrene stinker, betyr det at de er overbelastet og/eller at de har for dårlig sirkulasjon. I så fall bør du vurdere å oppgradere til filtre som har større kapasitet.
Tror jeg skal droppe noe filter i det hele tatt.
Med såpass hard foring av fisken er jeg oppe i 250% ++ vannbytter hver dag alikevell.
Ingen filter ville takkla all den gørra.

Joda, det finnes filter som takler fóring i "grow up tanks".

Kan du ikke forsøke og fóre med Laks, og se hva som skjer?
Hvor er det du kjøper Stendker oksehjerte fóret?
Bustersshop Arendal.
Problemet var bare at sist gang de sendte meg 4x500 gram pakker i posten, sendte de det på onsdag, og pakka kom ikke før mandag! Trur du det stinka?

Skal slikt sendes, må det gå med express.
Tilfeldig bekjentskap
© Heidi Ingdal
Reklame for plussmedlemskap