Nytt filter til juwel rekord 600

Har i dag et orginalt Bioflow Super filter i karret, men syns ikke det gjør jobben skikkelig, og det er noe herk og holde rent... S

kal snart tømme karret for fisk og sette det opp på nytt.
Fruen skal ta over det og hun skal i hovedsak ha en kampfisk der. evt noen som passer sammen med kampfisken.

Så da er spørsmålet:

Hvilket filter bør jeg kjøpe?
Har lyst på et utvendig for og øke plassen inni karret, gjerne litt overkill uten at det koster skjorta.

Så bare fyr løs med forslag..
Juwel korall var det
Var visst ikke rekord men korall, og da mistet jeg straks 9 liter volum til..

Karret er 54 liters og målene er 61 x 31 x 38 cm
Om du syns det blir fort tett og gir dårlig gjennomstrømming kan du kjøpe en kraftigere pumpe. Den som er der fra før er på 280 l/h, men du kan f.eks kjøpe en på 400 l/h, uten å bytte selve filteret. Hadde tenkt å gjøre det selv, men det er ikke lenge til jeg skal oppgradere til et større kar med møbel, så da for jeg heller rense det en gang i mnd.

Og forresten, et lite tips: Ta vekk lokket under filteret slik at svampen synes bedre, det gir litt bedre gjennomstrømming og filteroverflaten blir utnyttet litt bedre.

Forresten igjen, dersom målene er det du skriver er det ikke Korall, for det er 60 x 30 x 30
Syns filteret rommer for mye i karret og at det tetter seg litt vel ofte, samt at det bråker etter det har vært en tur ute av karret for og rense filteret. (tungvint og måtte ta ut hele boksen for og komme til filteret)

I tillegg så liker jeg ikke mellomrommet mellom sugekoppene og veggen, ikke få ganger det har forvillet seg fisk bak der og satt seg fast..

Målene på karret ble hentet fra Juwel sin side, men dem har vel målt med lystoppen, og det stemmer her, rekord 600 er 42 cm høyt og det passer ikke..
Med lokket stemmer det nok.
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap