Hydor prime 30

hei

kjøpte meg ett brukt 300L akvarium som det fulgte med en slik pumpe

har ikke satt opp akvariet enda, men lurer på hva dere har å si om denne pumpen?
- god/dårlig?
-deletilgang/filter?
-lyd?

jeg er i utgangspunktet ikke noe glad i utvendige pumper og skulle gjerne også hatt tips/anbefalinger på innvendige pumper som er gode ... ikke Fluval og de greiene der altså.
Geir Solli
jeg er i utgangspunktet ikke noe glad i utvendige pumper og skulle gjerne også hatt tips/anbefalinger på innvendige pumper

Er ikke rare belastningen du kan kjøre på karet ditt om du velger å gå for innvendig filter i en 300 liter. Og jeg vil nok ikke anbefale Gheophagus med innvendig filter (ser du sikler litt på disse flotte fiskene i en annen tråd)...

Kjenner ikke til Hydor filteret du nevner, jeg har kun diverse Eheim utvendige filtre selv. Men utfra infoen jeg finner så er det litt i minste laget for en 300 liter, men det kommer an på belastningen. Skal du fylle karet med stor fisk som Gheophagus og litt maller da MÅ du ha filter beregnet for 600 liter eller mer, men om du skal ha små stimfisk og noen corydoras vil nok Hydor Prime 30 gjøre jobben godt nok.
takker for all infoen!

hva tror folket om denne :

Utvendig Sera Fil Bioactive 400 + UV 1100L/T ?
Tilfeldig bekjentskap
© Yu-Chia Chang
Reklame for plussmedlemskap