Filter til et nanoakvarie på 30l?
Postet 29.08.12 kl 20:33
Hvis det er av den gamle +-serien til Fluval (1+, 2+ osv) så kan du ta ut hele filterkassetten og putte inn blåmatte isteden... Disse skal også ha mulighet for diffusor....
Du har jo også diverse små, luftdrevne filter. Men da må du jo ha en luftpumpe også...
Små powerheader tåler mye juling og gir godt filtervolum..
Hang-on er en filtertype som ikke er så veldig mye brukt, men de er effektive... Tar ikke opp plass i karet og gir godt volum.
Mye smak og behag som avgjør. Handler du på eBay?
Du har jo også diverse små, luftdrevne filter. Men da må du jo ha en luftpumpe også...
Små powerheader tåler mye juling og gir godt filtervolum..
Hang-on er en filtertype som ikke er så veldig mye brukt, men de er effektive... Tar ikke opp plass i karet og gir godt volum.
Mye smak og behag som avgjør. Handler du på eBay?
Postet 29.08.12 kl 20:53
miloHvis det er av den gamle +-serien til Fluval (1+, 2+ osv) så kan du ta ut hele filterkassetten og putte inn blåmatte isteden... Disse skal også ha mulighet for diffusor.... Du har jo også diverse små, luftdrevne filter. Men da må du jo ha en luftpumpe også... Små powerheader tåler mye juling og gir godt filtervolum.. Hang-on er en filtertype som ikke er så veldig mye brukt, men de er effektive... Tar ikke opp plass i karet og gir godt volum. Mye smak og behag som avgjør. Handler du på eBay?
Mitt Fluvalfilter har ikke mulighet for diffusor og det er tre ulike filtersvamper inni samt kullfilter.
Tenkte på Eheim powerhead. Min søster kjøpte slik og er fornøyd, men synes de for 30-60l er litt store i volum...
Har kjøpt akvarieutstyr fra Aquamanias, men bruker ebay til mye annet. Får man rett støpsel hvis man handler fra utlandet?
Postet 29.08.12 kl 21:01
Aquamanias er aldri noe dårlig valg å handle fra....
Noen har rett støpsel, andre ikke. Mange sender med adapter som passer til norske kontakter.
Selv forlenger jeg ofte ledningene litt, så da spiller det ingen rolle hva slags kontakt som følger med.
Sender deg noen linker på pm jeg, hvis du vil det...
Noen har rett støpsel, andre ikke. Mange sender med adapter som passer til norske kontakter.
Selv forlenger jeg ofte ledningene litt, så da spiller det ingen rolle hva slags kontakt som følger med.
Sender deg noen linker på pm jeg, hvis du vil det...
Postet 29.08.12 kl 21:10
miloAquamanias er aldri noe dårlig valg å handle fra.... Noen har rett støpsel, andre ikke. Mange sender med adapter som passer til norske kontakter. Selv forlenger jeg ofte ledningene litt, så da spiller det ingen rolle hva slags kontakt som følger med. Sender deg noen linker på pm jeg, hvis du vil det...
Fant ut at det er dette jeg har:
Kunne kanskje hjulpet med en diffusor. Tror problemet er at vannet blir for stillestående og den utfuseren tetter seg i de små hullene. Bedre med en del som Sender ut luft.
Send gjerne tips til god selgere på ebay
Postet 29.08.12 kl 21:19
Postet 29.08.12 kl 21:41
Postet 29.08.12 kl 22:13
HansimanHar du reker, 3 ancistrus, og yngel i et 30l akvarium? Blir ikke det litt for trangt?
Ancistrusene er vel rundt 4-5 cm og ikke så store som de kan bli... Kanskje 10 reker... Så ille er det ikke. Måtte mellomlande Ancistrusene et sted så da ble det der. De trives virker det om. Kom babyer enda hunnen ikke er fullvoksen enda. Så må finne sted til de også etterhvert.
Postet 29.08.12 kl 22:34
Åse Britt Larsen Ullebust[QUOTE=milo]Aquamanias er aldri noe dårlig valg å handle fra.... Noen har rett støpsel, andre ikke. Mange sender med adapter som passer til norske kontakter. Selv forlenger jeg ofte ledningene litt, så da spiller det ingen rolle hva slags kontakt som følger med. Sender deg noen linker på pm jeg, hvis du vil det...
Fant ut at det er dette jeg har:
Kunne kanskje hjulpet med en diffusor. Tror problemet er at vannet blir for stillestående og den utfuseren tetter seg i de små hullene. Bedre med en del som Sender ut luft.
Send gjerne tips til god selgere på ebay
Måtte skru ned strømningen hos meg,da den blåste for mye,så kanskje du har noe og reklamere på ? Har heller ikke gått tett,men har bare brukt den 7 uker da
Men inget kullfilter fulgte med her.
Postet 30.08.12 kl 05:35
Endret: 30.08.12 kl 05:37