Nytt juwel rio 180 med eheim 350t 2173?

Hei. Nå skal min gamle juwel rekord 60 pensjoneres.
Jeg skal kjøpe Juwel Rio 180 akvarium med møbel. Det innvendige filteret med varmekolbe blir erstattet av Eheim Pro 3 350T 2173. Er det noen som har erfaring med dette filteret? Blir det stort nok for mitt akvarium?
Kjøp deg heller 2075 filteret, da får du ett utmerket filter, med god kapasitet til karret ditt. Avstand i pris mellom 2073 og 2075 er bare par hundre kroner, så anbefaler sistnevnte. Hvorfor skal du ta bort det innvendige filter?? ha det i tillegg, varmekolben er skjult i det, så har du innsug til det utvendige filter oppe i det innvendige i tillegg. garantert enormt bra resultat
Blir ikke 2075 litt overkill? For kar opp til 600liter liksom
garantert får du ett filter som er bedre, jo større jo bedre.
Når de gir opp kapasitet, del det i alle fall på to, så er det også hvor mye fisk du har i karret. da har du nok ett filter, som du holder unna med.
Så da kan jeg like godt gå for Eheim 1200?
Hmmm.
Ser ut som om det blir dårlig med plass i Rio 180 skapet...
2073 går akkurat inn i Rio 180 bordet, og det filteret holder plenty, har dette selv i 160l til juwel med rio 180 bord.
Jag kör med ett Eheim 2076 ytterfilter i mitt Juwel 180 akvarium och det funkar bra.
Er det plass til den i Rio 180 skapet?
Eheim 2076 koster ca. 600 mer enn 2075 filteret. Så må du kjøpe substrat til 2076 i tillegg, da ender du opp med ca. 1500 mer enn 2075 som er komplett med substrat.
Da fant jeg ut at man kan flytte innerplatene i skapet for å skape mer plass.

Da blir det mest sannsynligvis et Eheim 2180 filter og Helix Max 36W UV-filter (kobles på UT-slangen på Eheim).

Flott vann, det fortjener fiskene
Tok innkjøring av 2080 filteret, er samme filter som 2180, uten varmekolbe i ett 200 liter jeg haddde, før jeg satte det over i 450 literen. Ble bare utrolig imponert når jeg så forbedrelse av vann kvalitet. Lykke til med oppsettet, det som er viktigst av alt i akvarie, det er filtrering, for å kunne ha ett enkelt akvarie hold etter min evaluering
Hans Johansen
Tok innkjøring av 2080 filteret, er samme filter som 2180, uten varmekolbe i ett 200 liter jeg haddde, før jeg satte det over i 450 literen. Ble bare utrolig imponert når jeg så forbedrelse av vann kvalitet. Lykke til med oppsettet, det som er viktigst av alt i akvarie, det er filtrering, for å kunne ha ett enkelt akvarie hold etter min evaluering


Takk! Ja dette håper jeg blir bra.

Hvor lang innkjøring anbefaler du før jeg kaster oppi noen fisker? Kan jeg ta noe av vannet fra min andre tank for å korte ned tiden?
Innkjøring er viktig, før du har fisk i karret. Fylle vannet over fra ett annet kar, har nok liten verdi. Det du skulle hatt er rikelig med filter guffe, hatt det i filteret, da kunne du startet det opp med begrenset med fisk. Du finner på forumet mange gode råd for oppstart. Nå skal det en god del med guffe til for å fylle opp noe i den pumpe du har. Så når du leser angående oppstart er det svært viktig du ser på de som har større filter.
Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap