Noen som vet hvor jeg kan kjøpe en 30 w varmekolbe? :))

Jeg skal kjøpe meg et akvarium på 63 l og er på jakt etter "den perfekte" varmekolbe til Cickliden min, men finner bare varmekolber på 25 W. Kan jeg bruke det? )

Og er pumpe og filter det samme?
varmekolber har en innstilling på gradene du ønsker.
Watt er bare en måleenhet i forhold til anntall liter vann som skal varmes..
du kan bruke 25 eller 50 watt kolbe f.eks. er du i tvil, kjøp 50w
det er somregel termostat på alle varmekolbar, men pass på..
ha eit termometer i akvariet for å kontrollsjekke, for det er ikkje alltid varmekolbame er kalibrerte, og då lyt du justere termostaten deretter.

filter er ei pumpe og eit filter i same dingsen. der kan du velge innvendig og utvendig

pumpe er uten filter. (sirkulasjonspumpe) viss det berre står pumpe, kan du spørje
Kabe111
varmekolber har en innstilling på gradene du ønsker. Watt er bare en måleenhet i forhold til anntall liter vann som skal varmes.. ;)

watt er ein måleeining for kor mykje straum (i dette tilfellet) varmekolben trekke.

viss du ikkje skal ha så stor differanse på temp. i vatnet og i rommet der karet sakl stå, treng du ikkje like stor effekt på varmekolben som viss f.eks vatnet skal varmast opp 10 grader i forhold til rommet det sakl stå i.
Lasse Nedreberg
[QUOTE=Kabe111]varmekolber har en innstilling på gradene du ønsker. Watt er bare en måleenhet i forhold til anntall liter vann som skal varmes.. ;)

watt er ein måleeining for kor mykje straum (i dette tilfellet) varmekolben trekke.

viss du ikkje skal ha så stor differanse på temp. i vatnet og i rommet der karet sakl stå, treng du ikkje like stor effekt på varmekolben som viss f.eks vatnet skal varmast opp 10 grader i forhold til rommet det sakl stå i.

Jeg vet, men prøvde bare forklare det litt enklere for henne..
Takk :)
Tusen takk for gode svar dette hjalp meg virkelig )
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap