Råd/tilbakemelding ang demontering av porsabord...

Jeg har et porsabord jeg skal prøve å demontere i dag. Jeg mangler et par kryss, og hadde å håpet å gjenbruke dem. Hvis ikke må jeg bestille de jeg mangler idag. Er det bare å banke fra hverandre eller er brukt vare ødelagt vare? Håper noen kan hjelpe meg...

Simen
Det er bare å slå til.

Takk det fungerte kjempefint..

Flotte greier...

Da er det bare å se bort fra denne he he he

Simen

S i m e n
Det er bare å slå til. Takk det fungerte kjempefint.. Flotte greier... Da er det bare å se bort fra denne he he he Simen

Ikke helt bare og se bort i fra denne tråden.

Du har vært heldig som har kunnet demontere Porsa uten at noen kryss ble ødelagt.

Man skal av erfaring ikke utelukke at noen kryss ryker da man "slår" de i fra hverandre. Bruk gummiklubbe for å ikke sette unødige merker i aluminiumen, men bli allikavel ikke overrasket om enkelte kryss ikke tåler håndteringen.
Det var godt tips... jeg var nok meget heldig ja. Vet at porsareolen jeg skal begynne å montere ikke var like heldig når demonteringen foregikk... Aldri for sent med gode råd!!!

Simen
Gummiklubbe er et must, ja

Det finnes kryss med metallkjerne også, og de tåler det meste.
Jekkestropp, gassbrenner, biljekk, slegge og en stor krukke med tolmodighet(/sinne) var min oppskrift. (aldri igjen, aldri!)
Ja Torbjørn... da har jeg startet på den gamle reolen som må slaktes for knekte deler mm... Krukka er full, jeg har 8 tommeltotter igjen - har fått ut ett porsakryss av tolv- seksten stykker. Ere mulig!?!! Ser ut som helga går, så da har jeg rikelig med tid til å prøve ut tips anyone hehehe. Jeg har foreløpig prøvd med hammer, tang og krokket-kølle. Sistnevnte var genialt (og vondt).

S
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D.Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap