Rekesikker pumpe
Postet 18.09.12 kl 17:09
Ikke nødvendigvis fra den sjappa, men: http://www.akvariereker.no/categories/rekevennlige-filtere
Luftpumpe + "svampe"fitlter? Noe mer reke/yngelsikkert får man vel ikke
Luftpumpe + "svampe"fitlter? Noe mer reke/yngelsikkert får man vel ikke
Postet 18.09.12 kl 17:14
Postet 18.09.12 kl 23:07
Postet 18.09.12 kl 23:17
SissimorLuftpumpe med svampfilter funker som "skikkelig" filter det. Bare avpass størrelsen på filteret etter størrelsen på/ belastningen i karet ;)
Da var det egentlig et veldig godt forslag. Bortsett fra en ting. Finnes det stillegående luftpumper? Akvariet står ved siden av senga mi. Jeg er vant til pumpa som går, men det luftfilteret jeg har durer noe helt brutalt :P Gjør alle det?
Postet 18.09.12 kl 23:20
Postet 18.09.12 kl 23:22
Mye av støyen fra luftpumper kommer ofte fra vibrasjoner. Prøv å sett luftpumpa oppå f.eks en vaskesvamp eller lignende. Tanken er så at pumpa ikke skal videreformidle vibrasjonene ned i underlaget.
Men ja, det finnes luftpumper som er bedre konstruert enn andre.
Der kan sikkert noen andre komme med tips, jeg har ok eraring med Sera i hvertfall.
Du kan jo også sette luftpumpa et stykke vekk fra karet, hvis det er en mulighet.
Men ja, det finnes luftpumper som er bedre konstruert enn andre.
Der kan sikkert noen andre komme med tips, jeg har ok eraring med Sera i hvertfall.
Du kan jo også sette luftpumpa et stykke vekk fra karet, hvis det er en mulighet.
Postet 18.09.12 kl 23:27
Postet 19.09.12 kl 01:25
Postet 19.09.12 kl 01:41