Eheim varmekolbe

Jeg har fått meg en ny varmekolbe til mit 190 liters kar, og stilt inn temperaturen på 26 grader. Problemet er at den ikke synker ned til 26 grader men ligger konstant på 28 grader. Kan det være at Kollen bruker litt tid på og justere seg i karet ? Lyset kom på når jeg satte Kolben i karet selv om vannet holdt 28 grader os så forsvant lyset etter ca 5 minutter. Regner med at jager sine kolber er av topp kvalitet ? Kjøpte denne for og være på den sikre siden da jeg er borte fra karet i 4 uker sammenhengende i året.
Ja, det skal være god kvalitet.

Men uansett er ikke tallene på selve varmekolben så mye å stole på. Bruk et godt termometer som referanse, og hvis det er for varmt, skru ned, hvis det er for kaldt, skru opp. Det kan ta tid før temperaturen synker, spesielt hvis lyset er på og/eller det er varmt i rommet, så vær tålmodig.
Ja nå har den skrudd seg av så nå får jeg bare se om den regulerer seg etter det som jeg har stilt den på.
Mitt varmeelement står på 21,5 grader. Men i karet er det ca. 28 grader pga. romtemperatur, eksternt filter og belysning.
Mine Eheim varmekolber må kalibreres før bruk, slik at de viser korrekt temp.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap