Innkjøre nytt biopower filter

Har akkurat fått et nytt Biopower 240 filter. Jeg har et Biopower 160 i akvarie fra før. Har derfor tatt endel av guffen fra innkjørte 160 filter over i det nye. Så satte jeg det nye nede i samme akvarie (kun på 54 liter), men har tatt av 2 av delen slik at det nye filteret er lik 160 utgaven. Går det greit å ha 2 like filter i 54 liter akvarie eller blir dette for mye? Det gamle er veldig godt innkjørt. Hvor lang tid tar da innkjøring av nye? Jeg skal etterhver flytte det nye (med de to delene jeg tok av) over i 180 liter sammen med Juwel innebygd filter. Da får jeg en liten kjapp start av filteret i Juwel akvariet.

Setter så inn noen få fisk og øker etterhvert.
Bør vel ikke være noe problem det ,hvis det er sterk strøm du tenker på så kan de jo justeres til lite utblås. Hvor lenge de bør kjøres sammen er jeg litt usikker på ,men 3-4 uker bør vel holde.
Vet ikke om det var dette du lurte på ,men hvis ikke så spør på nytt
Det vil ikke etableres flere bakterier enn det er behov for. Blir det for lite næring til bakteriene dør de. Blir det mer næring ved f.eks flere fisk vil det etableres flere bakterier
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap