Varmekolbe med ekstra lang ledning

Er det noen som kan foreslå en varmekolbe med ekstra lang ledning? Minst 2 meter?

Jeg har brukt noen varmekolber fra Tetra (Tertratec) som har lang ledning. Dessverre har jeg dårlig erfaring med kvaliteten - har hatt et par stykker (kjøpt på forskjellige tidspunkter) som har sluttet å virke etter ganske kort tid. Derfor vil jeg heller kjøpe et annet merke.

Men er avhengig av lang ledning til et par av karene, og vil helst ikke bruke skjøteledning fordi skjøten da vil havne midt bak eller langsmed reolen, mao utsatt for vannsøl.
Er det ikke bare å bruke skjøteledning og "forsegle" tilkoblingspunktene med tape og pose?
Kanskje det. Noen andre som har synspunkter på om det er en trygg løsning?
Plussmedlem
Jeg kjøper varmekolber fra eBay. Endel av de har eu-plug, da bare klipper jeg av det støpselet og skjøter på en ledning med norsk støpsel. Disse ledningene bare klipper jeg av diverse elektrisk som likevel skal kastes....

35-822 er artikkelnummeret, hos Biltema, på skjøtestykket jeg bruker
Da vil jeg nesten påstå at mitt forslag er tryggere. For all del, det er jo svært lett å koble et støpsel og vanskelig å gjøre noe gale.
Skjøten er jo uansett utafor akvariet, så det funker fint det...
Men vanndråper foretrekker å følge en kabel framfor løse luften Er jo nettopp derfor man helst skal ha forgreinere med hullene nedover og/eller bue på kabelen.
Hva med en skjøteledning til utendørs bruk?
Har kjøpt en på Clas Ohlson en gang som har en sånn kapsel over skjøten.
Den tåler å ligge ute i regn og snø.
Samme sak på biltema:
http://biltema.no/no/Bygg/Elektrisk/Stromforsyningsledning/Beskyttelsesboks-35115/

MEN, de er alvorlig store og uhendige. Med litt tankevirksomhet (i den rettningen Stine pratet om) er de helt unødvendige
Biltema går under lignende ja.


La TS vurdere om de er for store og klumpete for han. (kanskje han til og med synes det ellers er helt på trynet bortkastet også)


Men, noen vil kanskje ha det skikkelig på det tørre. (hva vet jeg)


Jeg sier ikke at Stine sin løsning ikke funker.
Hver får ha en løsning de er tilfreds med.



Men har litt inntrykk av at noen mener at DIY er saken selv om det kan koste det dobbelte på sikt.


Beklager om jeg virker gretten
Jeg får nemlig ikke sove.

Jeg lyttet til innlegget noen ganger og fant ut at dette tåler Torbjørn







Jeg tåler det meste, er til og med enig med deg..
(Jeg skylder på netflix.. hva er din unnskyldning? :p)
Dårlige TVShow ;-/

Og sånn til minne om en Person som har fått meg til å spisse ørene når jeg har hørt stemmen hans.

Jeg hater dem ikke egentlig, men det er med måker som med moralister. Det er kjedelig når det blir for mange av dem.


Odd Børretzen

RIP
Jøss, har jo vært nachspiel på tråden her mens jeg lå og sov!

Takk for mange gode forslag!
To stk. fukttette skjøtestykker...

[External Image]

... pluss evt. krympestrømpe(r) utenpå det igjen. Burde bli rimelig vanntett og sikkert.

Finnes bl.a. på Clasern.
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap