Hvor kjøpe t5 10w lysrør?

Hvor får man kjøpt T5 10W lysrør?
Og hvilke vil dere anbefale ?
Trenger 4stk, så er det noen som kan mixes 2 og2 ? Eller er det bedre å ha 4 like ?

Takk for alle svar
Ingen som kan svare ?
Er det ingen som kan svare på spørsmålet mitt ?
Sjekk innom webzoo eller [URL=http://www.aquamanias.no ]Aquamanias[/URL]
Cathy
Sjekk innom [URLBLOCK1] eller [URL=http://www.aquamanias.no ]Aquamanias[/URL]




Takk for svar, men de har ikke T5 10W der
Vet du om noen andre plasser med lysrør ?
xdsx
Hvor får man kjøpt T5 10W lysrør? Og hvilke vil dere anbefale ? Trenger 4stk, så er det noen som kan mixes 2 og2 ? Eller er det bedre å ha 4 like ?


Faktisk må jeg si at jeg aldri har sett et 10 watts lysrør. Jeg har sett 8 w og 14 w, men altså ikke 10 w. Og det er i T8. Når det gjelder T5 har jeg kun sett ned til 24 w hos de store produsentene som JBL, Dennerle, Juwel osv.

Hvilket merke er lampen du trenger rør til? Det er lettere og søke hvis man vet hvem produsenten er. Har du f.eks. sett etter om det står noe navn på selve lysrøret også?
Merke/produsent og modellnavn...?
Hva slags akvarium er dette? Det kan hende du ligger litt dårlig an hvis det er av disse ukjente billigmerkene produsert i Kina og lignende... da er det så godt som håpløst å få tak i erstatningsrør, hvis ikke butikken som solgte akvariet har det inne.
mona o
[QUOTE=xdsx]Hvor får man kjøpt T5 10W lysrør? Og hvilke vil dere anbefale ? Trenger 4stk, så er det noen som kan mixes 2 og2 ? Eller er det bedre å ha 4 like ?


Faktisk må jeg si at jeg aldri har sett et 10 watts lysrør. Jeg har sett 8 w og 14 w, men altså ikke 10 w. Og det er i T8. Når det gjelder T5 har jeg kun sett ned til 24 w hos de store produsentene som JBL, Dennerle, Juwel osv.

Hvilket merke er lampen du trenger rør til? Det er lettere og søke hvis man vet hvem produsenten er. Har du f.eks. sett etter om det står noe navn på selve lysrøret også?
Merke/produsent og modellnavn...?
Hva slags akvarium er dette? Det kan hende du ligger litt dårlig an hvis det er av disse ukjente billigmerkene produsert i Kina og lignende... da er det så godt som håpløst å få tak i erstatningsrør, hvis ikke butikken som solgte akvariet har det inne.


Det er et Jebo stuebordakvarium med 4 lysrør av typen JEBO 870 F 10W/T5.
Hadde vært fint om noen visste om noen som selger

Men takk for svar
Har du vært i butikken der du kjøpte akvariet da, og spurt der? Det er vel det første stedet jeg ville sjekket.

En kjapp googling, og det ser nesten ut som du er nødt til å shoppe fra utenlands nettbutikk om du vil kjøpe det på nettet. Her er 10 W T5 rør hos Jebo Store.com for eksempel.
mona o
Har du vært i butikken der du kjøpte akvariet da, og spurt der? Det er vel det første stedet jeg ville sjekket. En kjapp googling, og det ser nesten ut som du er nødt til å shoppe fra utenlands nettbutikk om du vil kjøpe det på nettet. Her er [URLBLOCK1] for eksempel.



Det er lenge siden akvariumet ble kjøpt, så de har ikke den typen lenger desverre.
Det var 8 w det lysrøret du fant jeg kikket også på det.
Ja, jeg sa jo det, at jeg ikke hadde sett 10 w, bare 8 og 14. Det ante meg derfor at dette var noe uvanlig. Jeg har handlet mye på nett når det gjelder akvarieutstyr, ekstremt mye, men har som sagt ikke sett noe til 10 watt, så det er noe Jebo-produsenten har funnet opp selv. Dette gjør de vanligvis for å "tvinge" kundene (kjøperne av akvariene deres) til å senere komme tilbake og handle lysrør av dem og med det legge igjen mer penger hos dem, og ikke av konkurrenter. Juwel har også funnet opp noe sånt, laget helt egne mål på lysrør istedenfor å følge standarden alle andre har. Jeg synes det er en ganske sleip forretningsteknikk...:-/

Da får du kanskje prøve og handle fra utlandet da, via den linken jeg ga deg? Det er jo usikkert om de sender til Norge, men det finner du ut.

Jebo er et samarbeid mellom Kina, Hong Kong og Canada.... ikke akkurat kjent for kvalitet, dessverre. Det gjør det også vanskelig å få tak i lysrør og reservedeler til det.
Tilfeldig bekjentskap
© Mette F
Reklame for plussmedlemskap