Eheim pro 3e 600 t (2178)

Eheim pro 3e 600T usb
Dette thermofilteret fra eheim skal kan yte 1850 l/t.
Har hatt dette i drift i 1 mnd ca og har koplet det til pc'n.
Har på det meste greid å få ut 900l..

Er det noen andre som har erfaring med dette?

Er får dårlig spør du meg..
Tenkt å prøv å fjerne det fine hvite bomullsfilteret får å se hva som skjer da.
Har i tillegg en eheim pro 3 2075,den har jeg ingen mulighet til å sjekke..men den skal være go for 1250 l/t.
Jeg mener å huske at flowen er kapasiteten på selve pumpa. Filteret og filter mediaet vil jo gi mye motstand.
men målingen var noe overraskende.
Ja det blir nok en del motstand,men 50% er mye..
Kanskje jeg har for mye media i?
Her er det jeg har i

Content:
4 litres MECHpro
Mechanical filtration with EHFIMECH: Effectively traps and breaks down all coarse dirt particles from water bevor further filtration process.

2 litres bioMECH
Biomechanical filtration with EHEIM bioMECH: special pockets to trap dirt guarantee that both large and small dirt particles are trapped effectively.

1 Coarse filter pad
Phenol free (toxic chemical normally found in other media), large pore sponge giving both mechanical and biological filtration, with even water flow-through.

2 litres SUBSTRATpro
Bio-filtration with SUBSTRATpro: excellent micro-pore structure for quick colonisation of necessary bacteria to achieve faster decomposition of toxins. Anti-clogging pearl-shaped structure ensures better flow-through, giving 50% more efficiency due to longer intervals between cleaning. Non-abrasive

1 Filter fleece
Fine dirt particles are traped in the fine filter pad before water re-enters into the aquarium.

Har tatt ut litt,for at jeg syntes kurvene ble vell fulle.
Geir Arne Larsen
Eheim pro 3e 600T usb Dette thermofilteret fra eheim skal kan yte 1850 l/t. Har hatt dette i drift i 1 mnd ca og har koplet det til pc'n. Har på det meste greid å få ut 900l..

Bare lurte på om du forsøkte å teste filterets output FØR du la i filtermaterialet, altså når filteret var tomt? Det hadde vært interessant å vite hva resultatet ble da?
Det kan virke som Eheims opplysning om liter/time gjelder for tomt filter, altså hva pumpen greier uten noen motstand.
Hei

De fleste utvendige filter blir "flow rate" oppgitt uten filtermedia. Det vil si tomt filter.

Fluval G series er et av få utvendige filter som oppgir "flow rate" med filtermedia i.

Eheim 2078
Jeg har nettopp satt i gang et 2078 filter på min 190 liter kar, syntes flowen var enorm kraftig. Men vannet blir ikke 100 % klart, må dette kjøres inn over noen uker før vannet bli klart ? Vist det ikke blir bedre må jeg koble på ei pumpe til.
Når har jeg testet uten alt av filtermedia..
Dette fikk jeg av eheim control center..
Flowrate : 871 l/h
Speed : 4740 U/min

Latterlig dårlig til en pumpe som oppgir 1850 l/h.
Slanger er nye og ikke full av dritt,men jeg har rigget det litt anderledes med tanke på innsug og utblås pga bakgrunnen.
Men dette er ikke nok til at jeg skal oppnå 50% av kapasiteten.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap