Noen som har erfaring med dette hangon filteret?

Fant et hangon filter som har kurver for filtermedie på ebay.
Lurte på om noen på forumet har erfaring med denne varianten av filter. Hangon filter med svamp som filtermedie er ganske vanlig, men har ikke sett så mange med kurver for filtermedie.

[External Image]
Bilde fra ebay

Med 510 l/h burde det vel egne seg til akvarier opp til rundt 100l med normal belastning eller litt større med liten belastning. Kurven med sort svamp regner jeg med fylles med filtermedie i stedet. Litt vanskelig å vurdere mengden filtermedie det er plass til ut fra bildet, og det er jo dette som bestemmer den biologiske kapasiteten.
Hadde tenkt å teste på et 128l rammekar i en reol i stedet for internt filtere som jeg har der i dag. Ville jo helst ha vanlig utvendig filter, men da må man ha hylle til filteret og slanger til/fra karet så hangon er fristende. Litt spent på om det passer på rammekar, men det finner man ut siden jeg tok sjansen og bestilte ett. Det ble rundt kr.350 med frakt. Med litt flaks slipper man moms, men må vel regne med et par hundre kr. i tillegg for moms og tollbehandling.
Plussmedlem
Jeg kan jo sef ta feil, men mener disse er ganske nye på eBay. Har tittet på de selv, men ikke kjøpt noen. Valgte isteden 3 "vanlige" hang-on.

Si gjerne ifra når du får de, om hvordan de virker.... Alltid spennende med nye duppeditter.

Sjekket siden litt og synes den virket ganske dyr?
Det sto i tillegg at filteret var passende for opp til 60cm kar??

virker lovende. Vurderte å bestille et selv, helt til jeg så leveringstiden: 30 + dager?
Når du får det, kan du skrive hvor mye plass det trenger bak akvariet?

Er forresten synd at det bare koster noen kroner over 200. Hadde det kostet et par dollar mindre hadde man sluppet moms, så det kan være lurt å vente litt å se om dollaren synker litt i verdi.
Ingen erfaring med akkurat det der, men det så jo interessant ut med tanke på hvordan det var tilrettelagt for diverse fancy filtermedier Ikke bare en knuslete svamp, liksom.

Tilfeldig bekjentskap
© Leif E. Johansen
Reklame for plussmedlemskap