Seneye monitorering

Hei alle

Har et litt utfordrende kar som endrer vannkvalitet relativt raskt, har brukt Tetra Test NO2 for å ha en viss kontroll med kvaliteten frem til nå.

På fredag fikk jeg Seneye+ som virket som et enkelt og allright produkt, utpakkingen gikk veldig greit og enheten ser pen og enkelt ut med verdiene på rekke nedover med rød led bak, skulle verdien komme utenfor rangen så lyser led rødt.

Eneste ledningen fra enheten er en USB kabel som du kobler til en PC (i mitt tilfelle en mac med virtuell PC på) Denne forer målingsenheten med strøm og henter data fra den. Når programmet er installert og du har registrert en bruker hos Seneye så forer enheten og programmet data til seneyes webmodul som de hoster slik at men får lest av data og grafer der, seneye sender også ut mail eller sms skulle verdiene bli høye/lave.

Enheten måler
Vannstand
Lysmengde
NH3
PH

Versjoner for dammanlegg eller Reef akvarium har andre måleverdier.

Enheten kostet rundt 1000,- ink frakt og har 4 målepads som hver måler 30 dager, pads kommer i brevsform og kan komme automatisk om man vil det.

Jeg er en teknofreak og liker å automatisere ting, blir spennende å følge systemet over tid.

Positivt:
Lett og deploye og man kan koble flere bokser til en pc om man vil ha oversikt over flere akvarium.
Webmodulen er dynamisk og lettforståelig.
Prisen er lav.
Verdiene kan justeres
Notifikasjon
iPhone App

Utfordring
Pads må ligge i akvariumsvann i 24 timer før bruk.






Tilfeldig bekjentskap
© Cafebreak
Reklame for plussmedlemskap