Hvilken varmekolbe kan anbefales i 180l for å få temp opp i 32 grader

Ønsker å høre om hvilken varmekolbe som kan anbefales i en 180l for å få temperatur opp i over 32 grader. Jeg har en Juwel som fulgte med akvariet. Tror den er på 200 watt. Men jeg har lest at det er ikke alle som klarer å få temperaturen opp i over 32 grader ved bruk av denne varmekolben.

Noen som har god erfaring med en type?
Den kolben Mona linker til er den eneste kolben jeg har hatt (av svært mange) som jeg ikke har fått problemer med på noe vis, så den anbefaler jeg også:0)

Juwelkolbene vil kanskje ikke overleve en temperaturkur, selv om du skulle få den opp i ønsket temperatur midlertidig. Etter at jeg kjørte temperaturkur med Juwelkolber så tok de kvelden, og de var helt nye.
Hvilken fisk er det du har i karret når du skal ha 32 grader
Hans Johansen
Hvilken fisk er det du har i karret når du skal ha 32 grader


Sånn her "fisk" kanskje?
Juwel sine akvarie er det vel heller et større problem med å holde tempraturen nede, da tar jeg det ut etter egen erfaring.
450 som vi har, hadde vi på full lys setning 4x54 watt, så ble det kokt fisk.
Bukt med problemet var å sette inn en kjøler, løst problemet.
Eheim Jäger er kolben eg er mest fornøyd med. 150 Watt vil passe deg.
He, he. Neida, jeg trenger ikke varmekolbe for å ha konstant 32 grader. Men det er heller snakk om evnt varmekur for hvitprikk. Ønsker å ha en som kan gå opp til over 32 grader. Vet at noen Juwel klarer ikke å få temp om over 30 grader. Da hjelper det ikke mot hvitprikk kur.
Eheim Jäger, som Donald linker til, har jeg brukt ved varmekur i min 180 liter. Fungerte helt utmerket her hos meg og holdt temperaturen stabilt høy

Vær bare obs på at du må kalibrere de før bruk slik at de viser riktig temp.
Jeg hadde to nye Jæger-kolber på 150 watt som begge etter kort tid sluttet å virke, og det var etter å ha brukt de til temperaturkuren mot hvitprikk i en uke. Så man kan være uheldig tydeligvis. Dette var helt nye kolber av nyeste modell..
Jeg har nå bestilt den som Mona anbefalte.
Tilfeldig bekjentskap
© Jørn Kåsa
Reklame for plussmedlemskap