Hjelp til valg av lysamatur og rør.
Noen som kan hjelpe meg litt her ?
Karet er bare 25cm. høyt og dybden er 35 cm, bør jeg har ett eller to rør ?
Føler kanskje at det kan bli for mye lys med to derfor spør jeg .
Neste spørsmål blir da ,hvilke rør (t5 ) bør jeg gå får for å få et noenlunde greit lys til ikke så altfor vanskelige planter ?
Karet er bare 25cm. høyt og dybden er 35 cm, bør jeg har ett eller to rør ?
Føler kanskje at det kan bli for mye lys med to derfor spør jeg .
Neste spørsmål blir da ,hvilke rør (t5 ) bør jeg gå får for å få et noenlunde greit lys til ikke så altfor vanskelige planter ?
Postet 26.12.12 kl 15:11
Postet 26.12.12 kl 18:09
Postet 26.12.12 kl 20:08
Postet 26.12.12 kl 21:20
Postet 26.12.12 kl 21:25
Postet 26.12.12 kl 21:59
Sølvi GullaksenMen hvis jeg går for et slikt amatur [URLBLOCK1] vil jeg da kunne bruke reflektor fra Juwel eller vil ikke dette passe ?
Hvis Juwel reflektoren er litt for kort, så gjør det jo ingenting. Absolutt hele lengden av lysrøret må ikke være omringet av reflektormaterialet, det hjelper masse om 80% er det også
Er reflektoren ikke for kort, men derimot for stor, kan du ta saksen fatt og klippe. Reflektorer er laget av et materiale som lar seg klippe eller skjære i, så enkelt som bare det.
Jeg har stusset og fikset på flere reflektorer jeg, for å få dem til å passe her og der. Det har gått fint med de typene reflektorer jeg har hatt, men nå husker jeg ikke om noen av de har vært nettopp Juwel sine. Men jeg regner ikke med at Juwel har funnet opp noe som er ugjennomtrengelig med en god saks
PS! Aquaristikshop har Dennerle Amazon Day i T5 rør også
REDIGERT; kom på en ting:
Reflektorenes klipsholdere på lysrøret må ha riktig dimensjon. Men Juwels egne rør har vel samme dimensjon som andre produsenters rør, det er bare lengden som Juwel har endret på...?
Postet 27.12.12 kl 15:16
Endret: 27.12.12 kl 15:19
Postet 27.12.12 kl 22:27