Oksygen til fisketransport (kjøp av oksygen)

Hei!

Jeg lurer på hvor man kan kjøpe seg en tank meg oksygen?
Kunne tenkt meg dette for transport av fisk.

Regner med at ikke det er bare bare her da oksygen kan være farlig på mange måter.
Jeg ser etter en liten tank på kanskje 5 liter med en slange og et munnstykke på en måte.

Er det noen som kjenner til hvor man kan få tak i dette?

Det er flere måter å få tak i denne oksygenen på. Noen får den på brannstasjoner, noen av dykkefirmaer. Du kan også kjøpe disse 5 l. oksygen flaskene av alle som driver med salg av sveisegass. Prisen her er forholdsvis høy, ca. Kr. 2.500,- for flaska, + innhold og slange.

Uansett, pass på at du har påsatt reduksjondventil, ellers kan alt gå i lufta.

- Tore -
Inaktiv bruker
Tips, ikke brug flasker som er fra gass sveising, de inneholder et stoff som gjør at det lukter, og oxygenet der er ikke sunt å puste inn. Er sveiser selv.
Du kan kjøpe paintballflasker og fylle dem med luft fra dykkeutstyr eller hos brannvesen, som nevnt over.
Spock
Tips, ikke brug flasker som er fra gass sveising, de inneholder et stoff som gjør at det lukter, og oxygenet der er ikke sunt å puste inn. Er sveiser selv.

Jeg er ikke sveiser, men gassforhandler, Air Liquide .

Det er 3 gass - importører/produsenter i Norge i dag.

AGA.
YARA.
AIR LIQUIDE

Aga har 2 sorter oksygen for sveising, nemlig Oksygen og Odorox. Denne siste er tilsatt lukt. Flaskene er tydelig merket.

Yara har det samme, nemlig Oksygen og Oxysafe. Denne er også merket.

Air Liquide har kun 1, nemlig Oksygen. Ingen med lukttilsetning.

Det settes til lukt for å høyne sikkerheten. Dersom det er en Oksygenlekasje og oksygeninnholdrt i luften overstiger 21 %. øker faren for å antenne gasser.

Sveise Oksygen med og uten lukt, blir tydelig skilt fra hverandre, med to forskjellige navn.

Står det Oksygen utenpå flaska, uansett fabrikasjon, er det ikke farlig å benytte dette til fisk.

Disse flaskene er benyttet til fisk i alle år. Jeg, og mange andre, har levert oksygenflasker til oppdrettere, akvariebutikker og private akvarister.

Fritt frem!

- Tore -

Inaktiv bruker
Aha, da vet jeg det, bruker yara sin når jeg sveiser, den lukter metan/bæsj. På sikkerhetskurs fikk vi vite at det som var tilsatt i disse var ikke trygt å pusteinn i lengden.
Men nå kan man motsi dem.
Kikkan
Jeg lurer på hvor man kan kjøpe seg en tank meg oksygen?

Jula
Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap