Et stille utvendig filter.

Hei.
Har drevet med akvarium en stund nå men har holdt meg til innvendige filtre og vært fornøyd med det men hadde nå tenkt å plassere en 200 liters kar i en liten alkove vi har på soverommet og man burde vel ha et utvendig filter på et 200 liters kar.
Har null viten om utvendige filtre så lurte på hva lydnivået på slike er og om det er levelig å ha det på et soverom, hvis ja..hvilket burde man da kjøpe ?

Jeg har et 96 liters kar på soverommet. Og jeg har Eheim 2071 som utvendig filter, og en Fluval 2+ (modifisert) som innvendig filter. Og det er kun det innvendige filtere jeg hører, og det er så vidt og...
Eheim sin 207x serie er veldig stillegående.
Jeg ville brukt Eheim 2073 som utvendig filter og Fluval 3+ (modifisert) som innvendig filter på et kar på 200 liter. Eventuelt Eheim 2075 hvis du skal ha fisk som griser mye...
Jeg har et tetratec ex 400. Det er svært stillegående, regner med at de større modellene også er det.
Jeg anbefaler også Tetratec. Jeg har ex 700, og er positivt overrasket over hvor stille det er. Må legge hodet inntil skapet for å høre det. Ser du skal ha rundt 200 liter, så da bør ex 1200 passe, . Er ikke ille pris når det leveres komplett med slanger og filtermateriale.

Anbefaler også AmTop (har 3338), men det er litt mere "susing" i det. Ikke bråkete, men ikke helt lydløst.
Jeg kan også anbefale tetratec, jeg har selv tetratec ex 400. Ingen problemer, eller lyd fra filteret.
Jeg har tre akvarier og alle tre har Eheim Pro 2224 som filter. Dette filteret har jeg brukt i mange år nå, og er strålende fornøyd med det. Svært stillegående og pålitelig, velkjent Eheim kvalitet
Bruker bare eheim i mine kar. Kvalitet og stillestående. Koster litt mer,men det er det værdt
Jeg har et Tetratex EX1200 i mitt 180L juwel akvarium som står i stuen og synes dette bråker litt.
Spesielt etter rengjøring, det går seg litt til etter hvert og det er ikke mye støy men det støyer mer en de Eheim filtren jeg har hatt før og de eheimen jeg har hørt hos andre.

Men det er bare den lille støyen jeg har og utsette på Tetratex filteret

Hadde jeg kjøpt filter igjen som ska stå en plass men oppholder seg mye blir det Eheim!
Nå skal det sies at jeg er veldig var for lyder.
Takker for svar

Tror jeg går for Eheim Pro 2224, skal som sagt brukes på et soverom så at det er så stille som mulig er et pluss og etter det jeg leser på nett er Eheim filtere akkurat det.
Er ikke så alt for var for lyder selv men madamen våkner veldig lett av lyder om natten så stillere jo bedre...vil ikke ha ha henne på nakken om det kommer mye lyd fra akvariet

Tenkte å prøve meg på et iwagumi oppsett så det blir ikke all verden av fisk i karet, bare en eller to små stim av noen fargerike fisk med noen få reker av et eller annet slag.

Takker igjen for hjelpen
Tilfeldig bekjentskap
© Janne Ekström
Reklame for plussmedlemskap