Filter materiale utvendig pumpe

Hvilke tiper filter/ lag skal brukes på ei utvendig pumpe?? På den jeg fikk i brukt var det spagetti (som jeg kaller det) samt et grovt filter neders. Så ennå et lag med litt finere spagetti, og et finere filter. så er det sand som ligger i en pose samt et svært tynnt og fint filter øverst.
Tenker å bytte ut filtrene da de virker litt slitne. (Del for del da selvsagt)

Og karbon filter... skal det kun brukes i korte perioder? eller er det noen typer som kan være i pumpa hele tiden??

tenker på å eventuelt få i Bio Ball+Ceramic Ring+Activated Carbon filter... Hvordan er det?? og hva er det godt for???
Har ikke peiling på de ulike filter materialene som kan/ skal brukes.
Med "spaghetti"....mener du da noe som egentlig ligner mest på makaroni?

Ellers er det vel best å ta bilder av innholdet, så folk ser hva du har, helt sikkert. Da er det lettere å gi råd.

Personlig ville jeg kjøpt nytt filtermateriale til et filter som er kjøpt brukt. Det koster ikke all verdens.

Hvilket merke er det utvendige filteret du har? Gjerne modellnr også. Det skal stå merket på filteret en plass utenpå. Se under langs gripekantene på lokket osv.

Karbonfilter, altså kullfilter, skal ikke stå i filteret hele tiden. Er det brukt, skal det kastes, det er ikke noe som kan gjenbrukes! Så kast det, dersom det fulgte med et brukt filter. Kullfilter brukes kun i spesielle tilfeller og da kun i kort periode, f.eks. ved misfarging (f.eks gulning) av vannet eller etter en medisinkur for å fjerne medisinrester.
Ja.. var vel mest makaroni
Det står følgende på pumpa: AM-TOP 3338
Har am-top 3337 som er ganske identisk til det du har.
Mitt fant jeg på finn.no-gis bort,så alderen har jeg null peiling på-vet bare at det er enkelt å få reservedeler om det skulle bli noen durelyder.
Hadde vært brukt i en hagedam.
Filt på toppen over blåsvamp.filten kastet jeg.
Resten av pumpen er fyllt med små bioballer.

Har også eiheim4 innvendig til bedre sirkulasjon,disse filterene bruker jeg i ett 540L.
Er mest maller, har ikke hatt verken syk eller døde fisker. Er ca 20 voksene av diverse form,farge og type+ca 100 ancistrus sp yngel.
Praktbhotia ligger å durmer med buken opp så de er tydligvis fornøyde som det er.
Tilfeldig bekjentskap
© Kjell-Arne Haraldsen
Reklame for plussmedlemskap