Eheim med dårlig trykk

Jeg har et utvendig filter av typen eheim 2213.

Dette er et gammelt filter jeg har fått, opprinnelig kjøpt i 98. Det har vært et meget godt filter, og jeg tok det med til Akvariemagasinet hvor de så på det. Jeg byttet innmaten, rotoren, gummistrikk og slanger, og satte igang.
Jeg har etter det åpnet det bare en gang for å ta ut kullfilteret pga medisinering i karet.

Nå skulle jeg sette dette filterei in igjen, og åpnet på nytt filteret, og plaserte det inni, men da jeg satte det igang igjen stoppet vannet etter en stund. Jeg demonterte, og satte det sammen på nytt. Denne gangen gikk det litt tregt, men det kom seg. Jeg trodde kanskje jeg ikke fikk gummistrikken inni på plass, men da jeg skulle skyve filteret inn i skapet igjen stoppet vannet nok en gang. Det lekker ikke, men det skjer ikke noe annet heller. Det bare lager litt mer støy...


Er det noen der som har peiling på hva dette kommer av? Jeg har byttet det meste av det som kan byttes, men det stoppet altså likevel.
Kan muligens være flere muligheter, men i og med du nevner det støyer mer enn tidligere - har du luft i pumpa? Ta å beveg pumpa - bikk den fra side til side og se om det ikke kommer ut noen luft bobler. Du bør sørge for at det er vann i slangene før du starter opp pumpen. Dersom det fortsatt bråker kan det være at den lille hvite "stolpen" som rotoren beveger seg rundt som er defekt...
Tilfeldig bekjentskap
© Kim Weflen aka akvafil
Reklame for plussmedlemskap