Lys til malawi... igjen...

Jeg har endel alger i malawikaret mitt. Det er greit nok med litt, men jeg syns det fort blir for mye, og tenkte at jeg kanskje skulle prøve å bytte lysrør, siden jeg ikke vet hvor gamle eller hvilken type det er - eneste jeg vet er at det antageligvis er snakk om T8. To rør. Karet er et Akvastabil med original topp med dimming (og Sunriser).

Nå er problemet - hvilke lysrør kjøper jeg? Jeg har nå et som er blått, og et "vanlig" hvitt rør. Syns fiskene ser greie nok ut i lyset, men tror nok ikke de ser helt naturlige ut, kanskje.

Jeg ser at alle andre som har spurt om hvilke lys de skal ha til Malawi får svaret "du må bare prøve litt forskjellig" som regel. Problemet er jo at lysrør koster penger - og når man er heeelt blank på hva som tar seg bra ut i et malawi, så blir det garantert et par bomnkjøp før man er fornøyd - så - mitt spørsmål blir da:

Hvilke(t) lysrør har DU i DITT malawikar? Og hvorfor, og er du fornøyd?
Jeg hadde Hagen Power Glo og Aqua Glo sammen. Dette ga et blålig skjær som jeg synes ble bra. Om jeg skulle gjort det igjen hadde jeg kanskje gått for 2 stk Power glo.
Søk opp disse lysrørene på youtube så får du treff på disse komboene. Føres av Aquamanias
Jeg har ikke malawi, men tanganyika.. Av det jeg har testet ut så syntes jeg karet mitt var definitivt finest med aquastar+ marine glo (se film på profilen min) Men dette ga som du sier MYYE alger. Jeg har prøvd power glo og også lysstoffrører som man kan bruke fra Biltema som skal gi et hvitt lys.. Jeg syntes det ga et gult skjær jeg, og det ble IKKE pent.. Nå har jeg rota fram et gammel flora glo rør som jeg har sammen med aquastar røret.. men jeg regner med å teste ut hvordan det blir seendes ut med 2 aquastar rør i..
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap