Litt forvirret angående merking på pumpe

Hei
Jeg kjøpte et Juwel Vision 260 for ca et års tid siden
Har vært litt plaget med at pumpen bare stopper opp, har vel ikke skjedd mer en 5 ganger siden jeg kjøpte det
Men nå skal jeg bort i 3 uker snart å har ingen andre til å ta passe på mens jeg er borte
Så da dro jeg innom butikken og forklarte problemet, fikk ny med engang da hun syntes det hørtes ut som en garanti sak, når jeg så kommer hjem å sjekker den gamle pumpen så står det Bioflow 1000, pumpen er på 6.5w og skal pumpe ca 1000l/t
På den nye jeg har fått står det Ecoflow 1000, den er på 8w og pumper 1000l/t
Syns dette var litt merkelig og sjekket på Juwel sine sider, der finnes ikke Bioflow 1000, pumpen på 6.5w pumper 600l/t
Er det noe feilmerking eller er det bare at det som kommer std med i karet er helt på grensen av minimum? Og at jeg nå har fått en bedre pumpe som faktisk pumper 1000l/t ?

Vært greit med noen svar / tanker rundt dette

Edit: Lurer også på om T5 lysrørene bør byttes etter et år eller klarer de en stund til?
Isåfall om de bør byttes, så er det jo en jungel der ute med farger som skal gi økt vekst, penere farger osv osv, noen som kan gi en link over hva som er hva?

Mvh
Thomas Muggerud
Plussmedlem
Det var jo snilt av butikken å gi deg ny pumpe uten at du hadde med deg den gamle.

Bioflow 1000 er sikkert den gamle utgaven.
Du finner den her i bruksanvisningen til Juwel.

T5 - lysreduksjon kun ca. 8 % etter 10 000 driftstimer.
Ja de er greie på butikken
Men så har jeg jaggu lagt igjen en del penger der på utstyr, planter og fisker
kjøpt 3 kar derifra til meg selv og et par til samboern
Takk for svar Det oppklarte saken da både lys og pumpe
Tilfeldig bekjentskap
© Hans-Georg Evers
Reklame for plussmedlemskap