Eheim utvendig pumpe, med eller uten termostat?

Valget mitt står nå mellom Eheim 2080 eller 2180. Kan noen gi meg noen tips for valget med eller uten termostat? Umiddelbart tenker jeg at man slipper ekstra kolbe i akvariet med 2180, men er kolben bra nok, er det andre ting som bør bli tatt med i vurderingen. Akvariet er på 450L med heldekkende 3D bakgrunn (under konstruksjon)
Jeg har 2080, men syns å huske at det bare var pga. at prisen var såpass mye lavere. Jeg ville nok ha gått for 2180 hvis jeg fant et til en rimelig pris. Tror den innebygde kolben er på 500W, det bør jo holde for de fleste behov.
Kampfisk
Jeg har 2080, men syns å huske at det bare var pga. at prisen var såpass mye lavere. Jeg ville nok ha gått for 2180 hvis jeg fant et til en rimelig pris. Tror den innebygde kolben er på 500W, det bør jo holde for de fleste behov.


Jeg ringte butikken, fikk god hjelp så da endte jeg opp med en 2080 Nå er det bare å vente på pakken. Fant ut at det var greit med pumpe og kolbe hver for seg, da slipper man å bli helt opprådd dersom det ryker noe
2080 er et knallbra filter etter min erfaring. Men hent det med bil (eller trillebår). Da jeg kjøpte mitt hadde jeg postkontor bare et par hundre meter unna, så jeg bestemte meg for å bære det. Og det var en dårlig beslutning, skjønte jeg da jeg var kommet halvveis. 2080 er både tungt og uhåndterlig svært, spesielt når det er i en eske uten noen håndtak på. Ryggen verker fortsatt bare jeg tenker på det.

Håper du fikk filtermateriale med i prisen? Det koster fort en del hundrelapper hvis du må kjøpe det separat.
Jeg måtte kjøpe filtermatriale utenom, er ikke med i pakken til Eheim 2080 (eller 2180 for den del) Skal hentes med bil ja
Både 2080 og 2180 leveres med slanger rør m.m. Her følger med grovfilter, ikke noe annet. Så må kjøpes i tillegg, finnes som pakke løsninger for ca. 900 spenn.

Jeg kjøpte mitt fra Tyskland, hvor alt var innklusiv. Sparte ca. 1200 spenn på det totalt
Hans Johansen
Både 2080 og 2180 leveres med slanger rør m.m. Her følger med grovfilter, ikke noe annet. Så må kjøpes i tillegg, finnes som pakke løsninger for ca. 900 spenn. Jeg kjøpte mitt fra Tyskland, hvor alt var innklusiv. Sparte ca. 1200 spenn på det totalt


Jeg vurderte Tyskland og Danmark men fant ut for egen del at det ikke var verd de kronen jeg sparte sett opp i mot det pæse det blir ved feil. Så har man 5års reklamasjonsrett i Norge om det skulle bety noe
Fornøyd med filteret? Har selv en 2180 da jeg ikke ønsket å ha varmekolbe i akvariumet. Men jeg tror aldri det innebygde varmeelementet har vært i bruk da lysrørene, romtemp etc holder akvariumet mer enn varmt nok
Tilfeldig bekjentskap
© Yu-Chia Chang
Reklame for plussmedlemskap