Kan noen forklare meg denne pumpen? Fulgte med en del ekstra deler, men ingen bruksanvisning.

jeg forstår ikke de ekstra delene..... Kan det bruke til bobler inni et skip feks?
Hvilke ekstra deler er det du snakker om da? Det ser ut som et vanlig filter for meg, det har nok ingenting med bobler i en eller annen pyntegjenstand å gjøre.

Slike innvendige små filtere plasseres som regel slik at de står rett under vannoverflaten. Noen av disse små innvendige filterne er utstyrt med en liten bit luftslange man kan sette fast på toppen, slik at slangebiten stikker opp av vannet og opp i friluft. Denne slangebiten har som regel en liten justeringsknapp på toppen, og så kan man justere mengden luft denne lille slangebiten trekker ned i filteret. Man kan altså få filteret til å blåse noen luftbobler sammen med det vannet filteret spruter ut foran.
Det er valgfritt om man vil ha denne luftboble-effekten eller ikke. Personlig har jeg aldri brukt den luftboble-effekten når jeg har brukt denne typen filtere, for jeg synes det bråker mer og det "forstyrrer" å ha alle de boblene sprutende ut i vannet. Men det er en smakssak selvsagt, og liker du det, så kan du bruke det.
Det fulgte med en pastikk-slange, og en annen ting som skal blåse ned bobler i 4 forskjellige åpninger *klø meg i hodet*
Du må nesten legge ut bilde(r) av det, så man kan se hva det er for noe. Lettere å skjønne da.

Er det ingen bruksanv. vedlagt i esken med filteret da? Eller noen forklaring bakpå esken, tegninger e.l.?
Dersom det er noe av dette:

http://foro.acuarios.es/equipamiento-bricolaje/17285-duda-sobre-filtro-elite-jet-flo75.html

....så er røret for å fordele strømmen fra utblåsningen, og slangebiten for å tilføre oksygen, slik Mona forklarte. Bildet viser hvordan det monteres.
Jeg håper dere kan forklare meg på en ganske enkel måte :p

Her er da bildet av delene:


Var forresten flere hull en fire

Ahhh, no så jeg bildet =) Men den kan ikke festes uten en annen del? *klør meg fortsatt i hodet...

Fant ut av det, og fant de ekstra delene =)
Har sånne pumper i 3 av 20l mine. Bruker ikke slangen i det hele tatt og det er vel meningen at den skal stå på utsiden? Har ikke bruksanvisningen nå lenger.. (tror jeg) Med mine så fulgte også noen rør med og de bruker jeg. Tror ikke jeg har noen bilder av pumpa i tråden min, men kan ta noen bilder senere om du er usikker på noen deler.
Tilfeldig bekjentskap
© Birgitte Roland
Reklame for plussmedlemskap