Minivarmekolbe??

Inaktiv bruker
Hjelp!
Jeg leter og leter etter en liten varmekolbe som skal varme opp et lite yngelkar; 3 liter. Men de aktuelle jeg finner på nett har ikke riktig stikkkontakt til norske strømuttak! Og neit, ikke særlig lysten på å bruke adapter for å få i gang varmen.

Bør ikke oversstige 12 cm i lengde!

Noen som vet hvor jeg kan få tak i dette, evt noen som har en å selge meg?
Tror ikke du trenger varmekolbe til en 3l akvarium, selv bruker jeg ikke til 20l mine heller og dem ligger på rundt 22C nå.

Vet det fulgte med varmekolbe til Zolux akvariumet mitt. Det var 5W og testa den engang og vips så var tempraturen på 28-29C noe som er altfor mye.
Så sant akvariumet ikke står i en kald kjeller så vil jeg ikke tro at yngler trenger det så varmt heller... men 100% sikker kan jeg ikke være. Sikkert noen som har mer peil der.
Isåfall om du må ha kolbe så kan du kjøpe omformer til kontaktene så selv om det er 3pins så spiller det ingen rolle.
Inaktiv bruker
OK, takk for svar Men burde jeg ikke prøve å holde en temperatur på rundt 25-26 grader for at kampfisken skal trives og føde der?
Er ganske nybegynner
Inaktiv bruker
Ja, den er jo ikke så dum altså, har funnet flere sånne på rundt 15. Men skulle gjerne hatt dem enda mindre! But thanks for trying!
25W regnes som regel til akvarium fra str 25l og opp så jeg tror kanskje det kan bli altfor varmt til en 3l.

Jeg har kampfisker i 20l akvariumene uten varmekolbe.
Kampfisk ynglene mine vokser opp i 10l uten varmekolbe også og ser ut til å klare seg helt fint.
Sjekk med Mvjnz her inne, hun har peil på kampfisker
Tilfeldig bekjentskap
© Regin Kvittem
Reklame for plussmedlemskap