Armatur lever sitt eget liv.

Har et lys armatur til juwel rio 400L som slår seg av å på hele tiden.

Kan lyse fint i mange timer for plutselig bli reine diskoteket, av på av på av på av på.

Noen som har vært borti dette før ?
Plussmedlem
Høres kanskje ut som om lysrøret er dårlig? Er det gammelt...?

Ville byttet det, for jeg vil iallefall tro at problemet ligger der. Da begynner det jo å blinke før det stopper helt
Karet er 4-5 år gammelt, kjøpte nye lys for noen dager siden å det funket fint i 2 dager før diskoteket var tilbake (",)
Slå på lyset i dag tidlig, alt var bare flott MEN så plutselig av på av på av på av på
nesten så fiskene går i kramper.
Jeg har opplevd det samme på to juwel kar, og hos meg har det vært dårlig kontakt i lysbryteren. Byttet de og da var problemet løst
I am Princess
Jeg har opplevd det samme på to juwel kar, og hos meg har det vært dårlig kontakt i lysbryteren. Byttet de og da var problemet løst:)


Der var nok syndern ja, åpnet brytern å der var det ikke rare kontakten lenger
Merkelig for den har stort sett bare ligget der, har stått med timer.
Hørt om flere med samme problem, virker som det ikke er der det er lagt ned mest penger... synes alt skulle vært bra, når man kjøper en slik pakke.

Tydeligvis ikke lagt ned rare kr i kabel der nei, den virket litt sprø.
Trodde først det var timer`n som var defekt, tok vekk den så virka lyset. Så den timer`n gikk i søpla , hehe så da var nok ikke den defekt allikevel ("
Bryter
Som fagmann har jeg nesten aldri sett så dårlig bryter som det er på min juwel. Merket det 1ste gang jeg skrudde lyset av og på. Hørte at det gnistret i kontaktflatene. Skift bryter, eller bruk den minst mulig. Sette heller da et koblingsur og la bryteren stå på hele tiden.

Brytern er fikset, ny koblingsur montert Nå lyser det utmerket
Så bra! Lykke til med en flott hobby
Den lyste nøyaktig 1 dag så blei det mørkt igjen
Må nok bestille ny.
Tilfeldig bekjentskap
© Mona O
Reklame for plussmedlemskap