Hvilket filter?

Hei..

Jeg har et spørsmål om hvilket filter jeg burde hatt i mitt 360L malawi kar. Lurer på hva dere anbefaler. Jeg har problemer med alger i vannet, selv om jeg skifter vann regelmessig, ca 1 gang i måneden hvor jeg skifter 25-45% av vannet.
Jeg har tenkt å skifte det ene lysrøret til uv-lys, hvor jeg har hørt at det skal hjelpe mot alger, bakterier og sykdommer. Men er dette greit i malawi kar.

Jeg kan ikke har utvendig filter, hvor det ikke er plass til rørene bak akvarie eller til selve filteret ute. Så det må være et innvendig. Det skal heller ikke være fra Eheim, hvor de forrige bare kollapset hos meg. Er ellers åpen mot alle anbefalinger.

Takk for svar.
Et par Fluval U4, kanskje ?
Ellers må du ikke finne på å prøve å sette UV-lys i lystoppen. For det første går det nok ikke an, og for det andre må UV-rør være innkapslet slik at ikke noe lys slipper ut. UV-lys er farlig for øynene. Anlegg med UV består som regel av en lang rørkappe hvor selve lysrøret er montert inni. Så pumpes vannet gjennom og rundt UV-røret slik at bestråles.
Innvendig filte rtil ett såpas stort kar? Da tror jeg det eneste som er fornuftig på det norske markedet er Juvel Bioflow 8.0 .
http://www.aquamanias.no/productdetails.php?product=3630

2x Fluval betyr som regel at en har en viss jobb med rens av filter støtt og stadig....

En kan lage hjørnefilter, det er meget effektivt.

En annen mulig løsning er pumpehoder med filterpatroner, de kan en bygge ganske store.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap