Juwel lysarmatur

For å ta det først, jeg har lett og lett etter svar på dette, men ikke funnet noe. Så jeg må benytte meg av kunnskapen til dere her inne.

Saken er at jeg har fått problemer med lysarmaturet på min Juwel Lido 120L. Det er T5-armaturet som følger med orginalt. Feilen går ut på at lysrørene ser ut til å ha gått, uten at de egentlig har det. Disse armaturene er konstruert slik at om ett rør ryker, virker ingen av dem. Og når jeg slår på lyset lyser begge to i 2-3 sekund, før det blir svart. Jeg har prøvd å ta ut det ene røret, og da funker det som står igjen, også når jeg bytter både rør og plassering på dem. Altså funker begge rørene i begge kontaktene, men ingen funker når begge står i.

Jeg vet det har vært mye plunder med Juwel sine armaturer, men hadde håpet å slippe å kjøpe nytt. Akvariet er kjøpt brukt, og garantien er for lengst gått ut, så jeg må evt bekoste en ny lystopp selv.

Håper noen har vært borti noe lignende og kan fortelle meg hva som kan være feil, og aller helst hva jeg kan gjøre for å fikse det!

Så da setter jeg meg her med en kopp kaffe og venter på svar

Charlie
Evt, er det noen som vet om et alternativt armatur? Frister ikke å kjøpe et nytt av samme kvalitet. En som jobber på en dyrebutikk her i byen mente det fantes et armatur som var laget for Juwel Lido 120, men ikke av Juwel. Det skulle ha både bedre kvalitet og lavere pris
Inaktiv bruker
Opplevde noe lignende, og da var det antageligvis fukt. Lot det tørke i sommersol noen timer med lysrørene ute, og etter det fungerte alt igjen. Slettes ikke sagt at du har samme problem, så klart, men kan jo være.
Det er nok ikke det. Det har vært ute av karet i 3-4 dager nå, og det har ikke blitt noen bedring. Men takk for innspillet allikevel
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap