Filter

Noen som vet om et bra innvendig filter og et 70 liters akvarie med amatur (med filter som kan tas ut eller ikke filter i det hele tatt) har sett litt på eheim aquaball er det bra eller noeannet? har tenkt på et yngel kar til egg eller yngel om jeg får det og har sett på eheim hang-on filter. (skal være i et plast akvarie)
Jeg har ingen erfaring med Eheim, enda. Men kan si jeg er fornøyd med juwel filteret mitt som står i 100 l.
hvilke type er det. tenkte på å kjøpe et juwel kar med filteret bioflow super. bråker det mye siden jeg skal ha det på soverommet mitt, og da er det greit om det er litt stille når jeg skal legge meg
Noen som har erfaring med fluval u serien og om jeg må ha u2 (45-110liters kar) eller u3 (90-150 liters kar) til et 70 liter
Har selv erfaringer med Eheim Biopower 160 (2411). Det påstås
at disse er bedre enn Aquaball (jeg tviler ). Hadde selv Bioflow
en kort periode, men tok dem ut for å frigjøre plass.
I de fleste tråder hvor de beste innvendige filtre ( til fornuftige
priser ) diskuteres, nevnes alltid Fluval U, Biopower og Bioflow.
Alle disse er gode og stort sett lydløse. Noen ( få ) har dårlige erfaringer med disse.

Noen kan være litt vanskelige å rengjøre, noen går tett litt for fort, noen er ikke fleksible nok, andre savner Diffusor osv osv.
Fluval U er et sikkert valg, har selv Fluval 2+ og savner
denne serien pga muligheten for modifisering........

PS ! Aquaball er billige og fleksible ; mener selv det er bra nok
filtrering uten disse biologiske vidunderkulene........
Hvis du går for Fluval U, regner jeg med at U2 er
stor nok til et 70-l-kar..
Takk for svar tetra-frelst

Jeg tror jeg går for fluval u2 siden det så ganske greit ut for meg (som er litt grønn når det kommer til filter, pumper og andre slike ting..) Likte også at du kunne ta den så lett ut avkaret Men på en tråd så jeg noe om at det var et eller annet kullfilter eller noe sånt som ikke var bra. kan det stemme?
Ta ut kullfilteret, det skal kun brukes etter medisinering.
Problemet med U-serien er at kullfilteret sitter klistret sammen med en mediumgrov filtermatte, så det må rives av. Så kan man klippe klippe til en blåfiltermatte og legge den der i stedet. Funker fint i mitt U3. Dette filteret drev en 120-liter her sånn brukbart tilfredsstillende, men er nå degradert til en 60-liter.
Tusen takk for svar silvershaded! Hvor får jeg tak i en blå filter matte?
Plussmedlem
Webzoo pleier å ha...
Ok takk Milo. Går det an å fjerne filteret på juwel rekord 700?? Hvilken størrelse på filtermatta??
Hvis vi snakker om U-serien, er det ikke viktig hvor stort det er...kjøp 50x 50 cm f.eks. Du må så allikevel klippe til biter etter hvilket U-filter du har. Men det viktige er at det må være TYNNT, altså de tynneste blåfiltermattene, som er 3cm tykke. Ellers får du dem ikke til å passe i kassettene.
Ok takk fir hjelpen

Da blir det

Jeg trenger velbare en ? siden det er vel to kastetter som må bytte filtermatte.?
Tilfeldig bekjentskap
© Andreas Bjørvik
Reklame for plussmedlemskap